La Diputació de Girona invertirà 7.709.545,91 euros a millorar la xarxa local de carreteres en cinc trams viaris situats a l'Alt Empordà, el Gironès i el Pla de l'Estany. Aquestes actuacions es van aprovar en la sessió plenària celebrada ahir, igual que un Pla de Carreteres Locals que ha de servir per identificar les vies en mal estat, millorar-les i incorporar-les a la xarxa de la Diputació; tot plegat per dur a terme una planificació a vint anys vista.

El condicionament de la carretera de Banyoles a Vilavenut (GI-V-5132) s'emporta la partida més gran dels 7,7 milions que la Diputació ha pressupostat per millorar cinc trams viaris locals; en concret, 4.527.076,30 euros.

Per arranjar la carretera GIV-6102, de la C-260 a Palau-saverdera, l'ens provincial hi ha assignat 2.010.799,86 euros. Una altra obra inclosa en aquest paquet consisteix en condicionar la GIV-6231 entre els municipis de Camallera i de Vilaür, uns treballs pressupostats en 719.011,84 euros.

Un cop incorporats uns canvis motivats per la troballa de restes arqueològiques, la Diputació també va aprovar el projecte modificat per construir una rotonda a la carretera de Flaçà a Sant Llorenç de les Arenes (GIV-6231) i que tindrà un cost de 237.300,04 euros. El projecte inicial es va haver de canviar perquè es van localitzar restes romanes a la zona on estaven projectats els treballs. El document aprovat ahir garanteix la preservació d'aquests elements arqueològics perquè eleva la cota de rasant de tota l'estructura del ferm projectat.

Per últim, el ple també va donar el vistiplau a la millora d'una corba a la carretera que condueix fins a Sant Martí d'Empúries (GIP-623), un projecte que l'aparició de restes arqueològiques també va obligar a canviar i que està valorat en 206.357,87 euros.

Ja a la recta final de la legislatura -abans de les eleccions municipals només se celebraran un altre ple ordinari i un d'extraordinari-, la Diputació de Girona va aprovar el Pla de Carreteres Locals de les comarques gironines. Es tracta de l'aprovació inicial del que s'ha de convertir en una eina de planificació territorial per als propers 20 anys.

Identificar, millorar i assumir

Aquest pla permetrà identificar les carreteres que són de titularitat municipal i, d'acord amb els criteris del Pla d'Infraestructures del Transport de Catalunya, es poden millorar per afegir-se a la xarxa viària local de la Diputació; el document aprovat ahir, i que estarà a exposició pública sis mesos amb possibilitat de prorrogar-ho dos més, també especifica les actuacions de millora i les inversions necessàries per a cada carretera. Un cop s'hagi executat, l'ens provincial harà ampliat els 700 quilòmetres de carreteres que gestiona en l'actualitat. El diputat provincial Pere Trias va explicar que l'origen d'aquest Pla de Carreteres Locals es troba en un conveni amb la Generalitat per traspassar la titularitat de les carreteres i que el seu 0bjectiu és dissenyar la xarxa local de carreteres de la corporació en un horitzó de 20 anys