16 de maig de 2012
16.05.2012

Blanes aprova suprimir dues línies de bus i reduir en horaris per estalviar

L'Ajuntament formalitza el Pla d'Ajust per pagar el prèstec de 13,7M€ per fer front a factures a proveïdors

16.05.2012 | 10:05

L'Ajuntament de Blanes va aprovar amb els vots del PSC, que governa en minoria, i CiU la reestructuració del servei de transport urbà, després d'haver arribat a un acord amb el concessionari Transports Pujol. EUiA i el PP es van abstenir. Amb les mesures, l'Ajuntament podrà reduir el dèficit -l'aportació municipal- deixant-lo en 370.000 euros aquest any i en 170.000 euros el que ve.
Així doncs, segons la proposta aprovada, el servei patirà reduccions, tot i que quedarà lluny de la supressió gairebé total anunciada. Cal recordar que l'alcalde va avançar fa pocs mesos que la intenció era suprimir totes les línies, excepte la que va a l'estació, i fer-ne una de nova circular que connectaria tots els barris. La proposta final, però, preveu suprimir la línia 2 (Ca la Guidó - Centre - Zona industrial), tot i que els passatgers podran fer el mateix recorregut amb la línia 9. I suprimir també la línia la 4 (Estació - Centre - Estació), que quedarà integrada en les línies 1 i 6, que són interurbanes. El concessionari, però, acceptarà en aquestes línies els títols de transport urbà, en el tram que transcorre íntegrament dins del terme municipal. Les dues mesures generaran un estalvi de 179.992 euros en el primer cas i de 51.305 euros anuals en el segon. Les línies 5 i 8 també es veuran afectades. Tot i que mantindran el trajecte habitual, es reduiran els horaris. Així es generarà un estalvi estimat de 73.258 euros anuals. Finalment, la línia 9 es mantindrà igual.
La reestructuració comportarà acomiadaments, que haurà d'assumir l'Ajuntament. Segons recull la proposta, seran tres els acomiadaments, els d'un taquiller, un mecànic i un administratiu. A més, hi haurà cinc treballadors que no tenen cabuda en la concessió del servei que queda, a causa de la reducció, però que passaran a integrar la plantilla de Transports Pujol, "amb la condició que en cas que les línies urbanes siguin modificades en un futur de forma que connectin amb l'estació de Renfe, aquests treballadors retornaran al servei de la concessió".
Per altra banda, l'Ajuntament va formalitzar l'operació d'endeutament a llarg termini vinculada al Pla d'Ajust 2012-2022 per valor de 13,7 milions d'euros per pagar factures pendents a proveïdors i que en el cas de Blanes incorpora la fi dels litigis amb FCC. Només ICV hi va votar en contra.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit