Aquest dimecres s'ha celebrat una nova reunió per definir els termes de la regulació de la propera temporada de bolets als boscos del Ripollès que són propietat de la Generalitat, situats a Setcases i Molló. S'ha fet a la seu del Consell Comarcal del Ripollès i ha comptat amb la presència dels alcaldes dels dos municipis, el president del Consell i membres de la direcció general de Medi Natural de la Generalitat i Forestal Catalana, l'empresa pública que gestionarà la regulació amb el carnet de boletaire. Tot i que encara no hi ha res tancat, es treballa amb diferents perfils d'usuaris i descomptes a jubilats, que podrien caçar bolets un cop a la setmana gratis, i a turistes que fan àpats a la zona.

Durant la reunió, que s'ha celebrat aquest dimecres a Ripoll, s'ha avançat en aspectes com ara els límits, les senyalitzacions, les tarifes i sobretot en el projecte de gestió integral del territori, segons ha explicat el president del Consell Comarcal del Ripollès, Miquel Rovira, que ha insistit en què no es tracta de "perseguir ni sancionar a ningú" sinó de fer pedagogia. En aquest sentit, ha recordat que els diners recaptats amb el carnet de boletaire es reinvertiran en el territori en forma de neteja de boscos, recuperació de pastures o manteniment de camins.

Pel que fa a les tarifes, s'ha plantejat distingir quatre perfils diferents d'usuaris. Per una banda, hi hauria els veïns dels municipis regulats (empadronats, segona residència i propietaris de terrenys), menors de 14 anys i turistes que pernoctin en establiments dels municipis que ho tindrien gratuït. En un altre grup, hi podria haver els veïns del Ripollès, que pagarien un preu reduït i la resta de visitants, que podrien optar per un carnet de dia o de dos dies. També es treballa amb la possibilitat que aquelles persones que recollissin cinc quilos per dia tindrien una tarifa especial en funció de la quantitat, permetre als jubilats caçar bolets un dia a la setmana de forma gratuïta o que els turistes que facin un àpat en un restaurant de la zona tinguin un 50% de descompte.

En la reunió també s'ha parlat de la creació de zones d'aparcament per ordenar l'accés al medi i de la creació d'una comissió específica de seguiment, formada pel Consell Comarcal, els dos ajuntaments, un representant de Forestal Catalana, un de la Direcció General de Medi Natural i dos propietaris privats, si s'hi acaben sumant. Paral·lelament, hi haurà una comissió d'àmbit comarcal que treballarà per estendre la prova als boscos de tota la comarca.

Els abonaments es podran aconseguir per Internet així com als ajuntaments, oficines de turisme i establiments turístics de la zona afectada. Els agents que vigilaran els boscos regulats també disposaran de talonaris per vendre els carnets allà mateix.

El calendari amb el que es treballa és que es faci una nova reunió el mes de juliol i que la senyalització a la zona d'implantació del carnet estigui a punt entre juliol i agost d'enguany.