Un dels mitjans de transport que utilitzen els turistes per poder desplaçar-se fins a la província de Girona és l'avió. Tot i això, des del Patronat de Turisme Costa Brava Girona es pensa que cada vegada són menys els visitants que fan un ús de l'Aeroport de Girona per viatjar a comarques gironines. El fet és que durant el 2014, que apunta a ser el pitjor any en passatgers des que Ryanair està situada a la instal·lació de Vilobí d'Onyar, han augmentat els turistes al conjunt de la província, mentre els usuaris de l'Aeroport de Girona han caigut en picat.

Ara bé, el director del Patronat de Turisme, Ramon Ramos, va afirmar ahir, en la presentació del pla d'accions de la institució per enguany, que s'hauria de canviar el rol de la instal·lació aeroportuària. "Girona hauria de passar a ser el segon aeroport de Barcelona", va manifestar Ramos, que va afegir que el declivi de Vilobí està vinculat amb la posada en funcionament de la T-1 a Barcelona. Segons Ramos, quan es pren la decisió de fer aquesta terminal a l'Aeroport del Prat, s'aboca la instal·lació gironina a una situació més pròpia del tancament.

"Ryanair volarà a Girona el moment en què cregui que empresarialment pot funcionar", va considerar Ramos. Malgrat tot, va insistir que des del Patronat no suposa una especial preocupació, tenint en compte que el nombre de turistes de la província augmenta tot i els registres de l'Aeroport. Així mateix, Ramos va destacar que la línia del TAV s'ha transformat en una nova porta d'entrada de visitants per a la ciutat de Girona i també de Figueres. "S'ha notat", va assegurar el director del Patronat de Turisme Costa Brava Girona. De fet, Ramos va voler posar de manifest que aquests trens d'alta velocitat "van plens".