La 23a edició de Firarebaixa va tancar ahir amb un augment del 14% de les vendes respecte a l'any passat i una afluència de públic de 19.000 persones. Això implica un estancament del nombre de visitants, ja que la xifra és inferior a l'edició passada, però aquest any el saló ha durat un dia menys i encara falten per comptar els visitants que van passar per la fira des de les cinc de la tarda fins a l'hora de tancament.

Cada client s'ha gastat una mitjana de 97 euros al certamen, segons l'enquesta realitzada aquests dies. En aquesta ocasió, la Fira ha comptat amb un centenar d'expositors i el 73% ja ha confirmat que voldrà tornar a l'edició de 2016. ?L'any passat, en el moment de tancar les portes, la xifra de venedors disposats a repetir era del 47%.

Joaquim Maria Caula, membre del comitè executiu de Fira de Girona, va mostrar-se satisfet pels resultats obtinguts enguany, sobretot perquè la gran majoria de clients -un 83%- ha marxat amb productes comprats, i perquè els expositors han mostrat voluntat de tornar-hi l'any vinent. Caula, però, va opinar que malgrat aquestes dades positives "és molt difícil detectar un repunt de la situació econòmica tal i com se sent a dir actualment".

Una de les característiques de Firarebaixa és la fidelització dels seus visitants, que any rere any acudeixen al Palau de Fires per adquirir peces de qualitat i de diversos sectors a preus excepcionals. "La resposta dels visitants ha sigut positiva, ja que la concentració de l'oferta en un mateix recinte suposa un valor afegit", va dir Caula.

A banda dels expositors, el saló també ha comptat amb més ofertes d'activitats, com ara una ludoteca, un taller de bijuteria i un espai de restauració.