31 de gener de 2018
31.01.2018

La Garrotxa atén 723 consultes sobre clàusules hipotecàries abusives

L'Oficina del Consum va atendre 3.507 persones, de les quals 456 van presentar reclamacions

31.01.2018 | 10:47

L'Oficina de Consum de la Garrotxa va atendre 723 consultes sobre clàusules terra el 2017. Són hipoteques fetes entre el 2008 i el 2009, les quals fixaven un nivell mínim d'interessos a pagar per l'hipotecat amb independència que la suma de l'euríbor i el diferencial del crèdit se situés més avall d'aquest límit.

La responsable de l'Oficina, Anna Beltran, ha animat les persones amb hipoteques a fer reclamacions per tal d'obtenir la diferència entre l'euríbor i el mínim d'interessos que havien signat.

Les clàusules terra poden ser considerades abusives si els bancs no en varen informar abans de l'establiment de la hipoteca. Beltran ha assenyalat que en els darrers mesos han disminuït les consultes referents a les clàusules.

Les clàusules terra van augmentar la feina de l'Oficina del Consumidor durant el 2017. L'any passat, l'Oficina de Consum va atendre 3.507 persones, de les quals 456 van presentar reclamacions.

Pel que fa a les temàtiques de les reclamacions, els serveis d'electricitat, aigua i gas continuen al capdavant, amb un 33,10% de les reclamacions.

En 151 casos les reclamacions relacionades amb els serveis d'electricitat, aigua i gas han estat motivades per conflictes en la facturació, gestió d'altes i baixes o talls indeguts.

Els serveis bàsics són seguits per les telecomunicacions. L'Oficina va atendre 119 reclamacions sobre la telefonia fixa, la telefonia mòbil, facturacions SMS Premium, interrupcions de serveis, contractacions de productes i internet. En l'àmbit de serveis generals es van produir 77 reclamacions i el sector serveis financers va tenir 46 reclamacions.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema