13 de juny de 2018
13.06.2018

L'aterratge de turistes russos a l'aeroport de Girona es dispara un 60% fins al maig

L'increment de vols de Pobeda Airlines explica aquesta tendència

13.06.2018 | 07:13
Passatgers arribats a la terminal de l´aeroport de Girona.

L'efecte Pobeda. La companyia aèria russa Pobeda ha intensificat els darrers mesos l'activitat a l'aeroport de Girona-Costa Brava, fins al punt que la presència de ciutadans de la Federació Russa s'ha disparat un 60% de gener a maig en comparació amb el mateix període de l'any passat. El 31 de maig, Pobeda ja era la segona companyia en nombre d'usuaris de l'aeroport, només superada per la totpoderosa Ryanair.

l balanç dels cinc primers mesos de l'any 2018 a l'aeroport de Girona-Costa Brava aflora un saldo positiu en comparació amb el mateix període de 2017: la infraestructura ha guanyat un 2,4% de passatgers, 560.453 en números absoluts; d'aquests, el 40% va arribar a les instal·lacions de Vilobí d'Onyar al maig, que és, fins ara i amb diferència, el període d'activitat màxima. I una altra dada que crida l'atenció de les estadístiques que va proporcionar ahir el gestor espanyol Aena: la companyia russa Pobeda Airlines, filial de baix cost d'Aeroflot, és la segona en viatgers transportats: 23.319 de gener a maig, un 60% més que en els cinc primers mesos del 2017 (aleshores havien volat amb Pobeda des de Girona 14.532 usuaris; 8.787 menys).

El creixement notable de la seva activitat a l'aeroport de Girona situa momentàniament Pobeda Airlines per sobre de Jet2.com, que va tancar el 2017 com la segona companyia en nombre de passatgers (157.697) i que opera el gruix dels vols entre els mesos de juny i octubre. Així mateix, l'increment d'operacions de Pobeda –que recentment anunciava una connexió diària amb Moscou i l'1 de juny estrenava el vol a Sant Petersburg– ha provocat que el nombre de turistes russos que han desembarcat a Vilobí de gener a maig s'hagi disparat també un 60%: n'han arribat 23.346 per només 14.604 els cinc primers mesos del 2017 (8.742 més).

Ryanair manté l'hegemonia

Això no obstant, Ryanair manté l'hegemonia en rutes, freqüències i passatgers transportats, fins al punt que el 85% dels viatgers que passen per l'aeroport de Girona són clients de la companyia irlandesa (segons Aena, han volat amb Ryanair 475.447 persones de gener a maig, un 2,7% més que el mateix període de l'any passat).

Britànics, els primers clients

Si bé l'increment d'usuaris russos ha estat notable al llarg dels últims mesos a l'aeroport, els britànics continuen essent els primers clients: de gener a maig van passar per Vilobí 143.747 viatgers del Regne Unit; a continuació s'hi situen els alemanys (86.424), seguits dels italians (73.923), dels holandesos (62.270), dels polonesos (31.802) i dels russos. El creixement de passatgers registrat al maig a l'aeroport de Girona (3,4%; 227.038 usuaris) és el més moderat dels tres aeroports catalans que gestiona Aena, ja que Barcelona-El Prat va millorar un 5,2% (4,54 milions d'usuaris) i Reus, un 5,9% (122.969 passatgers).

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook