El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat va presentar ahir el projecte de millora de la variant de Banyoles, concretament el tram de la carretera C-66 entre Serinyà i Banyoles amb l'objectiu de poder fer avançaments més segurs i evitar els nombrosos xocs frontals que s'han produït en els últims anys. Les obres impliquen una inversió de 8 milions d'euros i es licitaran a finals d'aquest any, preveient iniciar-se a principis del 2019. L'actuació abasta una longitud de 8,5 quilòmetres i es basa en la implantació d'un tercer carril i d'un separador físic central, entre altres accions.

El director d'Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, Xavier Flores, va presentar ahir a l'Ajuntament de la capital del Pla de l'Estany el projecte de millora de la variant de Banyoles que s'ha previst posar en marxa durant el primer trimestre de l'any que ve, amb una durada aproximada de dotze mesos, segons ha detallat l'agència de notícies ACN. L'alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, va estar present en l'acte, així com l'alcalde de Porqueres, Francesc Castañer, l'alcalde de Cornellà del Terri, Salvador Coll, el president del Consell Comarcal del Pla de l'Estany, Jordi Xargay, i el director dels Serveis Territorials del Departament de Territori i Sostenibilitat a Girona, Pere Saló. La C-66 és la via principal de la comarca del Pla de l'Estany que la travessa de nord a sud. Aquesta es divideix en dos trams: per una banda, entre l'enllaç amb l'AP-7 i el sud de Banyoles la via té una intensitat de l'entorn dels 28.000 vehicles al dia i disposa de dos carrils per sentit i, per altra banda, el tram restant es troba entre el sud de Banyoles i l'enllaç amb l'N-260/A-26, amb una intensitat pels volts dels 14.000 vehicles al dia i d'un sol carril per sentit.

Territori i Sostenibilitat vol implementar el model 2+1 amb separador central en el tram entre Sant Ferriol i Serinyà, una actuació que segons el mateix Departament ha obtingut molt bons resultats a països com ara Suècia, França o Irlanda. El model 2+1 facilita els avançaments amb seguretat i el fet d'incloure el separador central permet reduir el risc de xocs frontals, tenint en compte els accidents dels darrers anys.

Principals actuacions

El tercer carril es construeix alternadament en un sentit o altra. En total, es preveuen dos trams de tercer carril en sentit Besalú que sumen 2,1 quilòmetres i dos trams en sentit Girona que en sumen 2,3. El separador central entre els dos sentits vol evitar els xocs de cara. S'actuarà per millorar quatre enllaços i es construiran noves rotondes. Pel que fa al ferm, es preveu l'estesa d'una nova capa de paviment que proporcioni més adherència. S'adaptaran les cunetes i es farà un estudi acústic amb la intenció d'instaurar pantalles per reduir l'impacte sonor.