L'Ajuntament d'Olot ha aprovat la creació d'una comissió per a la millora del transport públic urbà a la ciutat. Estarà formada per representants de l'Ajuntament, tècnics del municipi i representants de l'empresa concessionària. El grup de persones delegades tindrà la missió de recollir informació sobre el servei de transport públic d'Olot.

Un cop hagi acabat el període de recollida d'informació, la comissió haurà d'emetre un dictamen o una recomanació que haurà de recollir conclusions sobre la qualitat i el cost públic del servei. La recomanació haurà d'estar reforçada amb un informe sobre la qualitat i el cost públic del servei.

La creació d'una comissió destinada a avaluar el transport públic va ser la part fonamental d'una moció presentada per la CUP i amb el suport de la resta de grups polítics del consistori: PDeCAT-DC, ERC, PSC i OeC. El principal argument de la moció, segons Raül Massanella, és que la CUP considera que el servei del transport públic de viatgers d'Olot és insostenible. Va afegir que, segons el seu criteri, fa temps que el servei no millora.

Va plantejar: «El 2019, l'Ajuntament ha destinat 420.000 euros a l'empresa concessionària i no hem vist per part d'aquesta empresa cap campanya de captació d'usuaris que permeti reduir o eliminar la dependència municipal».

El regidor de Serveis Urbans i Mobilitat, Josep Gelis (PDeCAT-DC), va recordar que en el moment de l'adjudicació del servei el 2007, Olot estava governada pel PSC. La finalitat va ser assegurar el servei de transport escolar i sobre la base de garantir el transport escolar fer el transport de viatgers.

Va explicar que el 2011 l'Ajuntamen de CiU va prendre la decisió de reduir l'horari de viatges perquè era el moment més dur de la crisi.

Aixo no obstant, segons ell, en els darrers temps han fet accions de promoció i, en els últims 3 anys, l'ús del transport públic ha augmentat un 2%. Ara, segons ell, la xifra d'usuaris està situada en 223.000 anuals. Va definir que el servei és deficitari però imprescindible per als ciutadans.

En el debat, Xavier Garcia (OeC) va retreure que el transport públic és una assignatura pendent dels últims equips de govern. Josep Guix (PSC) va considerar que es tracta d'un servei molt necessari. Manel Mitjà (ERC) va indicar que el seu grup valora que la municipalització del servei podria servir per solucionar els problemes del transport públic. Va exposar que la major part dels dies els autobusos van molt buits.