L'Oficina de Consum de la Garrotxa el 2018 va registrar 657 reclamacions. Es tracta d'un 30,5% més que l'any anterior. Segons ha explicat la responsable de l'oficina, Anna Beltran, l'augment ha estat perquè els usuaris cada vegada estan més acostumats a reclamar quan estan en desacord amb el que han pagat per un servei o per una compra. Ha ressaltat que el 74,82% de les reclamacions es van resoldre amb satisfacció.

Pel que fa a les temàtiques de les reclamacions realitzades a l'Oficina de Consum de la Garrotxa 203 van ser de serveis de telecomunicacions, un 30,9% del total. Aquestes es refereixen pel que fa a la telefonia fixa (contractació línies, facturació, gestió d'avaries), de la telefonia mòbil (cobrament indegut de permanències, facturacions SMS Premium, interrupcions de servei, contractacions de productes) i Internet (dificultats per donar-se d'alta o de baixa, interrupcions de servei, facturació).

El segon sector en reclamacions, amb 117 reclamacions van ser els serveis bàsics de llum, aigua i gas, van representar un 17,81% de les reclamacions. Aquestes es refereixen pràctiques poc clares i abusives que fan servir algunes companyies amb els seus clients. Conflictes amb la facturació, gestió d'altes i baixes o talls indeguts de subministrament són aspectes que generen disconformitat amb el servei per part dels consumidors. En el cas de l'aigua, les reclamacions són per aspectes relacionats amb la facturació. En aquest àmbit, a la Garrotxa, pràcticament totes les empreses subministradores d'aigua estan adherides al sistema arbitral de consum, fet que dona una eina més al consumidor per resoldre els conflictes amb les empreses.

En l'àmbit dels serveis generals es van produir 102 reclamacions i el sector dels serveis financers va tenir 61 reclamacions. Cal ressaltar que 101 reclamacions van estar relacionades amb el transport de viatgers. Gran part d'aquestes són derivades de les vagues que van patir a l'estiu diferents companyies aèries.

Durant el 2018, l'Oficina de Consum de la Garrotxa va atendre 2.654 persones. Es tracta d'unes 1.000 atencions menys que el 2018 quan va haver -hi una punta provocada per les clàusules terra relacionades amb préstecs hipotecaris.