20 de setembre de 2019
20.09.2019
Diari de Girona

Les taxes de Vilobí, a meitat de preu de les de Barcelona

Aena respon al conseller Calvet i recorda que els preus que paguen els operadors a Vilobí són competitius i que la infraestructura dona bon servei

19.09.2019 | 23:47
Les taxes de Vilobí, a meitat de preu de les de Barcelona

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, apuntava dimecres passat que el preu de les taxes aeroportuàries que paguen les companyies que hi operen limita la competitivitat de l'Aeroport de Girona-Costa Brava. Aena, l'organisme competent en la matèria, responia, ahir, a Barcelona, per boca del director general d'Aeroports, Javier Marín, que els operadors paguen a Girona la meitat del que costen els enlairaments i aterratges a l'Aeroport Josep Tarradellas-El Prat. A criteri de Marín, per tant, les taxes de Vilobí són «competitives».

A banda d'això, l'alt directiu d'Aena assegurava que l'aeròdrom presta un bon servei i que el tancament de la base de Ryanair, anunciat per al mes de gener del 2020, no es traduirà forçosament en un reducció «important» de vols. «Girona és important per a Ryanair», declarava en un debat organitzat per l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona; i afegia que la companyia irlandesa opera «en molts aeroports que no tenen una base vinculada». «Treure la base no significa que marxin», insistia Marín en referència a Ryanair. En aquest context, el màxim responsable dels aeroports d'Aena pronosticava el creixement de l'activitat a Vilobí d'Onyar al llarg dels pròxims anys, més enllà de situacions «conjunturals» com la que pugui provocar la decisió de Ryanair. D'altra banda, Marín va apuntar la consumació del Brexit –la sortida del Regne Unit de la Unió Europea, prevista per al proper 31 d'octubre– com un dels motius que expliquen el replegament de les bases de Ryanair, que a banda de la de Girona té previst tancar les de les illes Canàries. L'efecte que pugui tenir el Brexit, va argumentar, «està influint en les decisions dels britànics» i també en les que prenen les línies aèries. En aquest context, el director general d'Aeroports d'Aena va recordar que anualment els aeroports espanyols i britànics intercanvien 45 milions de viatgers.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit