El Ministeri de Foment ha iniciat els tràmits per convertir en autovia els trams de l'AP-7 Tarragona-La Jonquera i de l'AP-2 Saragossa-El Vendrell, que ara són de peatge, després seva reversió a l'Estat.

La data de finalització del termini de concessions és el 31 d'agost de 2021.

En concret, Foment ha licitat un contracte de serveis per redactar l'estudi previ sobre distribució de demanda de trànsit després de la supressió d'aquests peatges i la necessitat d'actuacions en la Xarxa de Carreteres de l'Estat.

El pressupost d'aquest contracte és de 810.700 euros.

L'objectiu de l'estudi, assegura el Ministeri, és recopilar els antecedents d'aquestes autopistes i fer una anàlisi de trànsit i de mobilitat, tant de la situació actual de la infraestructura com després de la supressió del peatge, "valorant l'efectivitat de les alternatives d'actuació que es proposin".

Aquestes dades permetran determinar les millors solucions per a les actuacions que s'hagin de dur a terme després acomodar la demanda a la Xarxa de Carreteres de l'Estat, com ara la remodelació d'enllaços existents o la implantació d'altres de nous.

Com afectarà al desdoblament de la N-II

Fonts de Foment citades per El Periódico de Aragón han indicat que la reversió no ha de significar que s'abandoni el desdoblament de la N-II en els trams en què les dues vies discorren en paral·lel, ja que la decisió dependrà precisament dels resultats d'aquest estudi.