Durant l'any 2019, l'Oficina de Consum de la Garrotxa va atendre 2.864 persones. Es trata d'un 12% més que el 2018 quan en va atendre 2.654. Un total de 645 persones van presentar reclamacions, 5 van presentar queixes i no hi van haver denúncies.

Pel que fa a la residència dels reclamants, en un 76,58% són d'Olot i la resta dels diferents pobles de la comarca. Pel que fa a les temàtiques de les reclamacions, 255 van ser per serveis de telecomunicacions, un 39% del total.

En telefonia fixa es van referir a contractació de línies, facturació i gestió d'avaries. Pel que fa a la telefonia mòbil les incidències van ser per cobrament indegut de permanències, facturacions SMS Premium, interrupcions de servei, contractacions de productes i Internet.

El segon sector en reclamacions, amb 116 reclamacions, van ser els serveis generals de consum, representen un 18% de les reclamacions. La temàtica d'aquestes reclamacions va girar entorn a serveis immobiliaris, serveis de manteniment de la llar, i servei de reparació de vehicles.

El tercer sector amb més reclamacions, 86 en total, va ser el dels subministraments bàsics: aigua llum i gas.

Cal destacar 92 reclamacions gestionades en relació amb serveis financers: préstecs, cobrament de comissions indegudes, temes hipotecaris, pagaments amb targeta, etc.

Per últim, 37 reclamacions van estar relacionades amb el transport de viatgers.