23 de abril de 2020
23.04.2020
Diari de Girona

La Costa Brava fia la seva recuperació al «turisme interior i de proximitat»

? L'àrea metropolitana, la resta d'Espanya i el sud de França són els mercats als quals recórrer

22.04.2020 | 23:32
La Costa Brava fia la seva recuperació al «turisme interior i de proximitat»

El turisme de la Costa Brava, el patronat del qual situa actualment en «pausa» viurà una «recuperació total» segons experts com el gerent de la seva associació d'empresaris d'hostaleria, Martí Sabrià, per Setmana Santa de 2021 i, fins llavors, es posarà en mà dels clients de proximitat. L'àrea metropolitana de Barcelona, la resta d'Espanya i el sud de França són aquests mercats als quals recorrerà un territori que es nodria majoritàriament de públic de més enllà de la frontera espanyola.

Martí Sabrià posa en realitat el punt de recuperació al desembre, però l'estacionalitat és una característica del turisme de la Costa Brava, de manera que la primera cita real és la Setmana Santa. Aquest veterà del sector sap que, fins aleshores, tocarà serrar les dents, perquè les empreses turístiques donen feina a Girona un 22 per cent de la població activa, directament o indirectament a unes 80.000 persones.

Només l'apartat hoteler genera 14.000 ocupacions cada estiu i això, segons Martí Sabrià, és «només la punta de l'iceberg», perquè la incidència té a veure també amb «moltes microempreses, bars i restaurants que tindran una afectació molt gran». «Patirem molt», admet Sabrià, conscient que el panorama és «incert» i que l'única via de sortida passa per la confiança generada en els clients i per demanar-los «que tinguin memòria».

La degana de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat de Girona, Anna Garriga, és una altra d'aquestes veus expertes i apunta com a repte desplaçar el turisme a setembre i octubre, quan la meteorologia encara és favorable a la zona.

Garriga, en una intervenció a la Taula Gironina de Turisme, ha recordat debilitats de la Costa Brava com la seva estacionalitat davant de Barcelona i ha considerat que si la pausa s'estén de març a agost, la pèrdua de la previsió anual seria d'un 70 per cent, enfront d'un 50 per cent a la capital catalana. «Si no prenem mesures sanitàries no tindrem clients», és el seu consell, amb el que urgeix acudir a aquest mercat de proximitat - Al desconeixement sobre els terminis en les restriccions de mobilitat se li suma la possible por a viatjar en avió o que l'atur en els països escandinaus pugi diversos punts i els seus turistes optin per vigilar despeses i gaudir de vacances domèstiques.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook