El Consell de Protecció de la Natura de la Generalitat ha elaborat un informe sobre la variant d'Olot on assegura que la infraestructura està «sobredimensionada» i que «vol donar resposta a un model de mobilitat que està en crisi». També conclou que caldria «replantejar» el projecte, «en totes les seves alternatives» en la línia d'un sol carril per sentit, «descartant la proposta de fer dues calçades amb dos carrils per sentit». A més, recorda que a proposta de la variant discorre íntegrament «per un espai de protecció especial» i que ho fa «sense la necessària adaptació a les característiques i requeriments d'aquesta figura de protecció del medi natural».

L'ens ha emès l'informe a iniciativa pròpia després d'analitzar la informació disponible al web del Departament de Territori i Sostenibilitat, que va treure a informació pública l'estudi informatiu i d'impacte ambiental de la variant d'Olot a principis d'octubre.

Des del Consell recorden que amb relació a aquest tram de la C-37 ja van emetre diversos informes -els anys 2009, 2010, 2014 i 2015- i que les principals qüestions que s'hi plantejaven «continuen essent vàlides».

Entre elles, que en cap de les etapes de tramitació s'ha demanat un informe a l'ens, a qui la llei atribueix una funció d'òrgan consultiu en matèria de protecció de la natura i del paisatge. També diu que no es pot avaluar l'impacte d'una determinada infraestructura si no es tracta en tota la seva extensió.

«Si es té present que el tram de la C-37 de Manlleu a Olot té uns 19 km, tot el valor del procediment d'impacte ambiental es perd si aquest es fa només per a curts trams i no pel conjunt de la infraestructura», remarca l'informe.

A més, recorda que la infraestructura discorre per un espai natural amb una protecció especial i que, com a tal, s'hauria d'adaptar «convenientment als requeriments i les especificacions propis d'aquesta figura de protecció».