Avui divendres al vespre es presentarà a l'Auditori-Palau de Congresos de Girona un nou treball musical editat per l'empresa gironina Metalquímia amb destí, com els anteriors, a donar a conèixer la música catalana als seus clients d'arreu del món. Diari de Girona ja es feia ressò d'aquest treball el passat 5 de setembre. Quedava però pendent la referència als joves compositors que hi aporten alguns dels arranjaments per la fusió de la cobla amb l'orquestra de corda, creant el que s'anomena cobla simfònica.

Al costat de músics consagrats com Franccesc Cassú, Jaume Cristau i Carles Coll, són protagonistes els joves Esteve Palet Mir i Marc Timón. A Palet se li va encarregar l'arranjament de La festa de Sant Martirià, peça de Conrad Saló que ja es va poder escoltar a la Festa de la Música per a cobla, de la mà de la Bisbal, Selvatana i l'Orquestra Filarmònica de Catalunya, i també La Santa Espina.

Esteve Palet manifesta la seva il·lusió per aquest encàrrec: "quan en Francesc Cassú m'ho va proposar, vaig veure que era una idea molt interessant, seriosa i ben planificada i vaig accceptar l'encàrrec sense pensar-ho dues vegades".

També li va fer il·lusió que una de les sardanes a arranjar fos dedicada a Banyoles, la seva ciutat. "Vaig intentar posar-me a la pell d'en Saló, preguntant-me què hauri fet ell si hagués instrumentat aquestes idees, aquestes notes en blanc i negre per a cobla simfònica i vaig veure que no podia limitar-me a ordenar i distribuir les frases de manera diferent, perquè ara la plantilla de músics era més àmplia; sinó que amb un màxim de respecte havia d'elaborar i inclús inventar més música en determinats moments. Estic convençut que el públic s'endurà una grata sorpresa".

A Marc Timón li van encarregar l'arranjament de Bona festa i Girona aimada. "Sobretot el que he fet ha estat reharmonitzar i canviar-ne una mica el color, prenent de base l'esperit de cadascuna. En Girona aimada, he pres el caràcter solemnial dels curts, per donar-li un caire marcial, el que també es reflecteix a la trompeta en una versió que he fet del salt petit". També ha jugat amb les possibilitats d'orquestració de la formació de fusió, "tot canviant completament els rols dels instruments, passant motius d'un instrument determinat a la versió original per a cobla a instruments oposats a aquesta nova versió, a fi de crear contrastos, més enllà de la novetat que ja suposa de per si aquesta experiència de mixtura" ha explicat Timón.