Dos investigadors de la Universitat Politècnica de València (UPV) i de la d'Oxford han comprovat que la xocolata "té més bon gust" en una tassa de color taronja o de color crema que en una blanca o vermella.

Segons un comunicat de la UPV, els resultats de l'estudi han estat publicats per la revista Journal of Sensory Studies i el treball se suma a investigacions recents que demostren com els nostres sentits aprecien els aliments de manera diferent segons les característiques del recipient on es prenen.

"El color del recipient on es serveixen els aliments i les begudes pot realçar alguns dels seus atributs, com el sabor o l'aroma", segons Betina Piqueras-Fiszman, investigadora de la UPV.

La científica, amb el seu col·lega Charles Spence de la Universitat d'Oxford, l'ha comprovat en el cas de la xocolata desfeta. La parella va plantejar un experiment on 57 participants havien d'avaluar mostres de xocolata calenta servida en quatre tipus de gots de plàstic, de la mateixa mida però de diferent color: blanc, crema, vermell i taronja, amb l'interior blanc.

Els resultats revelen que el sabor de la xocolata servit en els gots taronja i color crema va agradar més, segons els voluntaris que ho van provar.

Tot i això, la dolçor -no el gust de cacau- i l'aroma -l'olor- pràcticament no es van veure influïts pel color de la tassa, tot i que els participants van comentar que als gots de color crema s'hi detectava lleugerament una xocolata més dolça i aromàtica que als altres.

"No hi ha una regla fixa per poder dir que un sabor o aroma es realça amb un color o to en particular", reconeix Piqueras-Fiszman. "Això en realitat varia amb el tipus d'aliment, però el cert és que, com que l'efecte es produeix, s'hauria de prestar més atenció al color dels envasos, ja que té més potencial del que podem imaginar".

Segons l'estudi, aquests resultats són rellevants per als científics ?interessats en comprendre com el cervell integra la informació visual, no només del propi menjar, també del recipient o l'envàs on es consumeix. "És qüestió d'experimentar per conèixer com afecta el propi contenidor a la percepció que tenen els clients del producte", assenyala. A més, poden animar els cuiners i professionals de l'hostaleria, assegura la investigadora.