El cinema francès ha estat el gran protagonista aquest dimecres a Cannes amb Les misérables, la primera pel·lícula del país amfitrió a competició, i The Daim, el film inaugural de la Quinzena de Realitzadors, interpretada per Jean Dujardin i Adéle Haenel. A Les misérables, que no té res a veure amb la coneguda novel·la de Victor Hugo, el director francès Ladj Ly retrata les tensions racials, socials i econòmiques del barri de Montfermeil, un dels suburbis més problemàtics de París. La pel·lícula segueix tres policies de la brigada criminal, a través dels quals descobrim l'autèntic polvorí en què s'han convertit les banlieues, o barris perifèrics de la capital francesa.

Mentrestant, la prestigiosa Quinzena de Realitzadors, secció del Festival, ha aixecat el teló amb The Daim, la darrera pel·lícula del francès Quentin Dupieux, protagonitzada per l'oscaritzat Jean Dujardin ( The Artist) i Adéle Haenel. El film té punts en comú amb el de Jim Jarmusch, que va inaugurar el festival: humor absurd, surrealisme i situacions grotesques.