Seat ha desenvolupat un prototip de cotxe híbrid que combina el motor elèctric amb el de combustió, situant-se així "en una molt primera posició" a l'hora d'optar a les ajudes del Pla Integral d'Automoció impulsat pel Govern i dotat amb 800 milions d'euros.

Així ho va manifestar ahir el ministre d'Indústria, Miguel Sebastián, durant la presentació d'aquest projecte, denominat "Twin Drive Ecomotive", que suposa el "pas previ" a la fabricació d'un cotxe cent per cent elèctric.

Aquest nou vehicle híbrid, basat en el d'èxit model León de Seat, està equipat amb un motor elèctric, per a circuits urbans, de curta distància, que es complementa amb un altre de combustió per a trajectes més llargs.

De moment, la tracció elèctrica ofereix una autonomia molt limitada (permet recórrer uns cinquanta quilòmetres i arribar a una velocitat de 100 quilòmetres per hora), encara que obre la porta als enginyers de Seat a millorar les prestacions d'aquest tipus de propulsió i a superar el seu principal desavantatge, com és la recàrrega de les bateries.

El nou híbrid de Seat, que es començarà a comercialitzar a partir del 2014, neix en un moment de crisi i de gran preocupació per la contaminació i el medi ambient, tal com han recordat els màxims responsables de la companyia, Eric Schmitt, president del Comitè Executiu, i Francisco Javier García Sanz, president del Consell d'Administració.

En aquest context, el desenvolupament del Twin Drive Ecomotive suposa "el pas previ" a l'aparició d'una nova generació de vehicles completament elèctrics.

"Avui és un dia històric per al sector de l'automòbil", va subratllar el ministre Miguel Sebastián, que ha reiterat que els cotxes elèctrics "no són la solució a la crisi actual", encara que sí el futur cap al que s'ha de dirigir la indústria espanyola del motor.

Sebastián ha reafirmat l'aposta de l'actual Govern pel vehicle elèctric, un nou model de conducció que, entre d'altres beneficis, permetrà reduir el grau de dependència energètica d'Espanya, en substituir els combustibles fòssils per fonts d'energia autòctones.

"El benefici serà doble si a més aconseguim que aquells vehicles es fabriquin aquí, tant per a l'ocupació com per a la modernització de la indústria. El camí serà llarg, per això cal començar a fer-lo com més aviat millor", va indicar Sebastián.

El desenvolupament, per part de Seat, d'aquest cotxe híbrid, amb motor elèctric i de combustió, situa l'automobilística "en una molt primera posició" a l'hora d'optar a les ajudes que donarà el Govern a les empreses del sector que presentin plans d'inversió, sempre que garanteixin l'ocupació.

"Estem plenament convençuts que Seat presentarà uns plans molt atractius", va comentar Sebastián, que confia que la companyia no només mantindrà l'ocupació, sinó que incrementarà la seva plantilla en els pròxims cinc anys.

Miguel Sebastián manté l'objectiu, "ambiciós però assolible", que a Espanya hi hagi circulant un milió de vehicles elèctrics l'any 2014. "Tenim cinc anys per davant perquè aquest somni sigui una realitat". El desenvolupament del cotxe híbrid de Seat, va destacarSebastián, demostra que aquesta meta no és "una entelèquia teòrica", sinó un objectiu difícil, encara que factible.

El Q3 s'allunya de Martorell

El president de Seat, Erich Schmitt, va dir ahir que, "amb els valors actuals", a Espanya "no som competitius" per fabricar el nou model tot terreny urbà d'Audi, el Q3.

Schmitt va afirmar, això no obstant, que continuen les negociacions sobre la possible adjudicació de la producció d'aquest nou tot terreny, que opten a fabricar, a més de la planta de Seat a Martorell, les d'Hongria i Eslovàquia del grup Volkswagen. Respecte a les factories d'Europa de l'Est, Seat té desavantatge en logística i en cost laboral i de matèries primeres.