Fent honor al nom del seu sector, les aerolínies que fins ara competien amb Spanair, han volat a l'hora de prendre posicions per cobrir el forat que deixa Spanair després que hagi cessat les seves operacions.

Vueling, les accions de la qual es van disparar ahir en borsa un 25%, ha confirmat els seus plans d'expansió al Prat per a aquesta temporada d'estiu i ha precisat que ?obrirà 5 noves rutes, mentre que Ryanair assumirà una ruta que deixa vacant Spanair, la connexió amb Oviedo, encara que ha augurat més anuncis en les pròximes setmanes.

Dos models diferents

La companyia que presideix Josep Piqué va demanar suport institucional -que no econòmic, va aclarir- per aconseguir que l'aeroport del Prat pugui convertir-se en un hub o nus de connexions internacionals. El conseller delegat de Vueling, Álex Cruz, va dir que tot i que no tenen "vocació de llarg radi", volen evitar que Barcelona tingui un aeroport "low cost", i va subratllar que aquesta aerolínia ha posat "les bases" per fer del Prat un hub.

De la seva banda, el vicepresident de Ryanair, Michael Cawley, va augurar que aquesta aspiració de les institucions catalanes no s'aconseguirà, i ha reclamat al Govern espanyol i a AENA que rebaixin les tarifes aeroportuàries.

Pel responsable de l'aerolínia irlandesa, l'aposta d'IAG (Iberia-British Airways) per Madrid i Londres, d'Air France-KLM per París i Amsterdam, i de Lufthansa per Frankfurt i Munic, "no deixen lloc per a més hubs a Europa".

Tant Ryanair com Vueling van mostrar ahir la seva predisposició a integrar a les seves companyies personal provinent de Spanair.