El Govern francès, que admet que PSA Peugeot Citroën està en una situació de "crisi severa", està pressionant al fabricant automobilístic francès perquè es fusioni amb Opel, filial europea del seu soci General Motors (GM), avançava ahir Le Monde.

La idea, segons fonts governamentals citades pel diari, seria constituir a un campió europeu que pogués fer front a la competència dels grups alemanys, en particular de Volkswagen, que està portant a terme una política molt agressiva de preus a Europa gràcies a la seva situació confortable de tresoreria. "Volkswagen ha optat per suprimir PSA" per solucionar el problema d'excessos de capacitats de la indústria automobilística que els professionals xifren en un 25 %, segons una d'aquestes fonts identificada com de l'entorn del president francès, François Hollande.

Es va plantejar fa 4 mesos

La unió de PSA i Opel -també en dificultats- es va plantejar quan el mes de setembre passat la companyia francesa discutia amb GM les modalitats de la seva aliança, que van ser concretats en tres projectes comuns el desembre.

La fusió va ser descartada pel soci nord-americà pels temors que la mala situació de PSA pogués arrossegar Opel i també per les contínues intervencions de l'Executiu francès per modificar el programa d'ajust de l'empresa, que va a suprimir 8.000 llocs de treball a França -fet que inclou el tancament d' una planta a la regió de París- a l'horitzó de 2014.

Davant aquesta negativa, un responsable del Ministeri de Finances va indicar a Le Monde que "l'única alternativa seria que PSA compri directament Opel".

Una "crisi severa"

El titular de Finances, Pierre Moscovici, havia assenyalat: "Correspondrà als dirigents (de PSA) portar a terme les fusions que considerin útils, i nosaltres estem per acompanyar-los i per pesar en aquesta línia", després de constatar que la companyia pateix "una crisi severa".

Una portaveu de PSA no va voler entrar en la qüestió: "No comentem les declaracions dels ministres", va dir. "Ens concentrem en l'aliança amb General Motors", va comentar la portaveu del grup, que ha rebut 7.000 milions d'euros de garanties per part de l'Estat francès perquè la seva estructura bancària -la que concedeix crèdits a compradors dels seus cotxes- pogués seguir funcionant.

PSA manté el seu objectiu de reduir les seves necessitats d'efectiu i augmentar les vendes en els mercats internacionals, i va assegurar que no té en cartera un pla d'ajust suplementari.