Les grans superfícies comercials s'han sumat en gran part al Divendres Negre per convèncer els consumidors que avancin les seves compres nadalenques, mentre que els petits comerços aposten per fórmules similars basades en descomptes i promocions.

Divendres Negre (Black Friday en anglès) és una tradició nord-americana que cada vegada entra amb més força al mercat espanyol i el català, i que s'expandeix a àmbits cada vegada més heterogenis, des de la tecnologia, passant pel tèxtil, els espectacles i el menjar a domicili.

Entre les grans superfícies, destaquen cadenes com Media Markt, Worten, Fnac, Decathlon, Carrefour i El Corte Inglés, amb descomptes de fins al 50 % en alguns productes, sobretot de telefonia, informàtica i fotografia, alguns dels més sol·licitats.

Les campanyes no es limiten al dia de demà, divendres, sinó que s'estenen durant tot el cap de setmana fins a arribar a dilluns, 1 de desembre, quan s'ofereixen promocions i descomptes pel Ciber Dilluns, per a les compres que es realitzen a través d'Internet.

Per part de firmes estrangeres, una de les més actives serà la botiga "virtual" nord-americà Amazon.es, que multiplicarà per 12 les seves ofertes respecte a l'any passat i oferirà descomptes de fins al 42 % en una selecció de productes amb alta demanda d'electrònica, llar i videojocs, entre d'altres categories.

En l'àmbit de l'espectacle, l'organitzador d'esdeveniments Doctor Music ha anunciat reduccions del 50 % del preu de les entrades que es comprin demà.

A Catalunya, els petits comerços, que fins ara s'havien resistit a aquest fenomen, s'han sumat aquest any a la iniciativa encara que adaptant-la i rebatejant-la.