Durant un any i mig, el product manager Marc Ballarin -un runner expert que aprofita les pauses del migdia a la feina per provar sobre el terreny nous materials-, juntament amb l´equip de R+D+I de la marca de roba esportiva i tècnica Tactic -Guillem Iglesias, design manager un altre «superhome» que participa en curses impossibles, també en forma part-, ha estat treballant en el disseny de la nova línia de productes pensats per a ultrarunners -corredors que fan curses de llarga distància, de gran exigència física- i que sortirà al mercat en els propers dies.

En aquest cas, el nom també fa la cosa: les peces de la sèrie Tactic Ultra incorporen l´última tecnologia en teixits i fibres; «és una segona pell» per als atletes més extrems, apunta Ballarin, que ja ha estat testada per professionals del córrer en algunes proves internacionals.

I molt probablement, avancen des de Tactic, amb seu a Bescanó, un dels runners gironins de referència, Toti Bes, vesteixi aquesta equipació d´avantguarda -samarreta feta amb teixits lleugers, elàstics i transpirables que expulsen ràpidament la suor; pantalons compressius sense costures que esmorteeixen la fatiga- a la propera edició de la Transgavarres, la «cursa de muntanya de Girona», programada per al proper dia 20 de novembre.

Amb la nova línia Ultra, Tactic, empresa amb una xarxa comercial assentada a Espanya i que ara afronta el repte de consolidar l´aposta per la internacionalització amb la vista posada en mercats com el francès, el britànic, l´alemany, el danès, l´austríac, el belga, el luxemburguès, l´holandès i el nord-americà, completa el catàleg per a runners, que també inclou les sèries Trail, Run i la d´accessoris.

Amb 17 anys d´història -aquesta pime va ser fundada l´any 1999-, Tactic va començar a caminar de la mà de l´exfutbolista professional i exentrenador Joaquim Teixidor, que n´és el gerent. Aleshores dissenyaven roba per a equips de futbol, bàsquet, hoquei, handbol i atletisme.

La irrupció al mercat de productes de baix cost va provocar una «reorientació estratègica» de la marca bescanonina, que va decidir centrar-se en els àmbits del ciclisme, el triatló i el running i fer una aposta pels productes «amb valor afegit» i «personalitzables».

La filosofia comercial de l´empresa es basa en «la sòlida relació amb els proveïdors i distribuïdors», en un servei de «proximitat» i en el compliment dels terminis d´entrega de les comandes -«que servim al cap de sis setmanes», apunta Marc Ballarin en aquest sentit.