GM Food Iberica, l'antic Grup Miquel Alimentació, obrirà la setmana que ve el seu sisè estbaliment de cash and carry a les comarques gironines després dels que disposa a Figueres, Girona, Blanes, Palamós i Olot. El nou local, que ja està retolat, es troba a l'avinguda de les Alegries de Lloret de Mar i la companyia busca cobrir les necessitats principalment dels professionals de l'hostaleria i restauració independent de la zona.

GM Foods Iberica considera «Lloret com a indret clau ja que és la segona o tercera ciutat de Catalunya en turisme». El nou establiment donarà feina a unes 16 persones i disposa d'una sala de venda de 1.200 metres quadrats

Durant el primer semestre de 2018, General Markets Food Iberica inaugurarà un altre centre de cash&carry a Castella la Manxa, afermant el seu posicionament en aquesta àrea de negoci. Aquestes obertures s'uneixen a les realitzades durant els dos últims anys: tres centres Gros Mercat a Andalusia, Catalunya i Comunitat Valenciana l'any 2016, i a Castella i Lleó al setembre de 2017.

Amb l'obertura del nou cash&carry de Lloret de Mar prevista per al pròxim 18 d'abril, GM Food Iberica arriba al seu establiment 25 d'aquesta mena a Catalunya. A Espanya aquesta obertura serà la número 68.

Per altra part, durant 2017 es van obrir 84 nous establiments, dels quals 65 corresponen a l'ensenya Proxim (31 a Catalunya, 10 a Balears, 6 a Andalusia, 5 a Canàries, 4 a Castella i Lleó, 3 a Madrid, 2 a País Basc, 1 a Aragó, 1 a Castella la Manxa, 1 a Navarra, i 1 a la Comunitat Valenciana).

Així mateix, 17 centres ho van fer sota l'ensenya SUMA (8 a Catalunya, 4 a Andalusia, 2 a Canàries, 1 a Balears, 1 a Navarra i 1 a la Comunitat Valenciana).

Amb sis seus repartides per tot el país (Andalusia, Canàries, Catalunya Nord, Catalunya Sud, Centre-Nord i Llevant-Balears) i més de 2.400 empleats, l'empresa ha experimentat un creixement sostingut durant els últims anys en les seves cinc àrees de negoci, amb una facturació superior als 1.000 milions d'euros anuals.

Un 54% del negoci és hostaleria

Actualment, el 54% de la facturació correspon a la seva línia de Cash&Carry, seguida del 37% que correspon a Retail. La resta es reparteix entre FoodService amb un 7% i un 2% a Export.

Aquestes xifres reflecteixen el posicionament de l'antic Grup Miquel a la part del negoci dedicat a hotels, restaurants i cafeteries, on arriba a un 61% del negoci actual (54% a l'hostaleria independent a través de Cash&Carry, i un 7% a la restauració organitzada amb l'àrea de FoodService),

General Markets Food Iberica preveu un creixement destacat en els propers quatre anys per a l'àrea d'Export gràcies a la posada en marxa a finals de l'any passat de la filial de la companyia a la Xina, que permetrà adquirir experiència del comportament del mercat asiàtic ajustant les necessitats dels seus consumidors.