Catalunya continua sent el primer mercat de motos de l'Estat espanyol i tanca el 2018 amb 45.640 noves matriculacions de motocicletes i ciclomotors, que signifiquen un creixement del 10,3% respecte de l'any passat 2017.

Les motocicletes, que representen més del 90% dels vehicles de dues rodes, són les que més creixen, un 12,7%, i esmorteeixen la caiguda del 9,8% que han patit els ciclomotors.

El secretari general de l'Associació Nacional d'Empreses del Sector de Dues Rodes, José María Riaño, ha destacat la popularització del motosharing i l'auge de les empreses de delivery, que han contribuït a fer que es dupliquin la quantitat de motos elèctriques matriculades a Catalunya.

«Catalunya és la capital europea de la moto i el motor de creixement de la moto a Espanya», ha dit Riaño, que ha destacat que «1 de cada 4 motocicletes matriculades a l'Estat ho fan a Catalunya». En efecte, el creixement català ha estat del 10,3%, versus el 8,3% a la resta de l'Estat espanyol.

Més de 4.000 noves motos

Dins del mercat de la moto de Catalunya predominen les motocicletes, que van créixer l'any 2018 amb 41.751 noves matriculacions. Barcelona és la ciutat de Catalunya que està al capdavant, amb 33.262 motocicletes venudes i un creixement del 12,3%, respecte de l'any anterior. La segueixen Girona (4.348), Tarragona (2.995) i Lleida (1.146).