Cabify tornarà a operar avui a Barcelona després d'«adequar» el seu model de negoci als límits imposats per la Generalitat, segons l'empresa, encara que només aplicarà la restricció de demanar un vehicle amb un mínim de 15 minuts a la qual obliga el decret del Govern en la primera reserva.

Fonts pròximes a l'empresa van explicar que, una vegada que l'usuari accepti les noves condicions de contractació i transcorri el període estipulat per la normativa (un mínim de 15 minuts), l'usuari de Cabify podrà requerir el servei cada vegada que el desitgi sense necessitat de realitzar aquesta espera prèvia.

Cabify considera que els quinze minuts de precontractació s'han d'aplicar en signar les noves condicions contractuals i no cada vegada que un usuari sol·licita un servei, sortejant així la nova normativa de la Generalitat.

Cabify, igual que Uber, va deixar d'operar a Barcelona el passat dia 1 de febrer, dia en el qual va entrar en vigor el decret de la Generalitat que obliga a precontractar el servei d'un vehicle de lloguer amb conductor (VTC) amb una antelació mínima de 15 minuts.

Un mes després, l'empresa va informar que torna a operar a Barcelona, per la qual cosa ha llançat una nova operativa només per a Catalunya que «manté la senzillesa d'ús de l'aplicació» i s'«ajusta» als requisits imposats pel Govern català.

Cabify insisteix que ha adaptat la contractació del servei de mobilitat que ofereix als usuaris a través de la seva aplicació als requisits que exigeix la normativa catalana, «assumint per a això una sèrie de costos que no té el deure jurídic de suportar», va denunciar.

Així, l'usuari que hagi viatjat alguna vegada a Catalunya amb Cabify i vulgui seguir fent-ho haurà d'acceptar unes noves condicions de contractació d'acord amb la diferent naturalesa del servei que la companyia presta ara en la comunitat.

Recorda que el nou model implica renunciar a l'operativa general de Cabify de gestió del servei com a agència de viatges i passar a operar com a empresa de transport.

Cabify espera treballar a la ciutat amb una flota de 300 cotxes en una fase inicial, la qual cosa pot donar lloc a alguna demora en hores d'alta demanda.

No obstant això, l'empresa considera que la situació que assumeix a partir d'avui serà «transitòria» i que el decret llei aprovat per la Generalitat serà declarat nul pels tribunals en un futur pròxim, ja que, si no és així, tornaria a plantejar-se la seva situació a Catalunya.

La decisió de tornar a Barcelona «no implica -segons la companyia- la conformitat de l'empresa amb la nova normativa de la Generalitat», que considera «desproporcionada i contrària al dret», sinó que respon al compromís amb la ciutat, els seus usuaris, treballadors i la consolidació de milers de llocs de treball.

L'empresa considera que aquest model no és l'òptim per a una ciutat i una comunitat que són «símbols d'innovació i progrés» i està disposada a carregar amb l'«elevat i injustificat» cost d'adaptar el seu model de negoci per cobrir les necessitats dels usuaris.

L'empresa lamenta que la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona hagin optat per «restringir les opcions de mobilitat dels usuaris i el dret a la llibertat d'empresa».