18 de gener de 2020
18.01.2020

Una família de grangers de Maçanet, protagonistes d'un anunci de iogurts

Amb l'espot la marca busca fer visible l'origen que té la llet amb la qual fabrica els seus productes làctics

18.01.2020 | 01:09
En Josep Maria de Can Ribas, amb dues de les seves vaques.

La granja familiar Can Ribas, localitzada a Maçanet de la Selva, protagonitza l'última campanya de Danone, Granges familiars. La companyia busca fer visible l'origen de la llet amb què es fabriquen els seus iogurts i la importància que tenen les famílies ramaderes per contribuir en el desenvolupament econòmic i social del món rural, garantint així la seva continuïtat. Per aquest motiu, han escollit com a protagonistes els seus propis grangers, entre ells la família Ruiz.

Josep Maria forma part de la quarta generació de ramaders que gestiona Can Ribas. Els seus besavis van comprar la granja el 1936, quan només comptava amb quatre vaques destinades al consum familiar. Vuitanta anys després, compten amb més de 400 animals que proporcionen llet diàriament a Danone.

La companyia és pionera establint relacions a llarg termini amb la comunitat grangera, de la qual un 61% ja és segona generació. El seu propòsit és assegurar el relleu generacional empoderant els grangers més joves a través de formacions i d'un equip de més de 20 experts professionals interns i externs, encarregats de donar suport i assessorament a diferents àrees: qualitat, seguretat alimentària, gestió tècnica i econòmica, medi ambient, benestar animal i legislació. El 51% de les granges de Danone col·labora amb la companyia des de fa més de 25 anys, i l'objectiu és que el 2025 més del 90% del volum de la seva llet procedeixi de granges amb relleu generacional.

Cada dia arriben a les fàbriques de Danone més d'un milió de litres de llet fresca de proximitat, amb la qual s'elaboren els iogurts i postres làctics frescos que consumeixen diàriament més d'11 milions d'espanyols. La proximitat és un element central per assegurar la sostenibilitat i, per aquesta raó, és un eix fonamental del model d'aprovisionament de la companyia.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook