14 de novembre de 2020
14.11.2020
Diari de Girona

Tendències de consum en pandèmia: botiga de proximitat i aliment fresc

Un estudi estableix que els catalans han reduït el malbaratament alimentari en època de COVID, una tendència que previsiblement ha arribat per quedar-se

14.11.2020 | 00:09
Mercat de la Devesa, a Girona.

ls catalans han augmentat el consum de fruites i productes frescos, han reduït el malbaratament alimentari i han optat per comerços de proximitat durant la pandèmia de la COVID, unes tendències que previsiblement han arribat per quedar-se, segons un estudi de la Generalitat. La consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà, va presentar aquesta setmana l'estudi «Impacte de la COVID-19 en la compra i consum d'aliments», realitzat pel Centre de Recerca en Economia i Desenvolupament Agroalimentari (Creda), que dirigeix José María Gil.

L'estudi, amb dades extretes de 501 enquestats a Catalunya i 702 a la resta d'Espanya, conclou que un 23% dels catalans (19,8% a Espanya) han augmentat bastant o molt la seva despesa en la compra d'aliments, encara que no quantifiquen l'augment domèstic.

Un 4,8% ha incrementat la compra a botigues de barri per evitar aglomeracions a les grans superfícies, al mateix temps que ha crescut l'adquisició d'aliments frescos i de proximitat, s'han emmagatzemat més productes i s'ha reduït el malbaratament alimentari, segons l'estudi. Unes tendències positives que han vingut «probablement per quedar-se» i que cal saber aprofitar, va destacar la consellera Jordà en una roda de premsa telemàtica.

Així, encara que la pandèmia sigui «catastròfica i dura», va considerar que «es pot treure alguna oportunitat per avançar en aspectes que treballem des de fa anys i que permetran enfortir el nostre sector agroalimentari».

Tot això reforça, va afegir la consellera, les polítiques de la Generalitat de promoció d'hàbits de consum saludable, reducció del malbaratament alimentari i comerç de proximitat. Sobre aquest últim punt, Jordà va anunciar que al desembre començarà una gran campanya publicitària per promoure el producte de proximitat i, en paral·lel, es presentarà en breu una marca per identificar tot el sector alimentari català.

L'estudi apunta que un 19,6% dels catalans ha augmentat el seu interès pel producte local. Per productes, la compra de fruites i verdures és la que més ha canviat, perquè un 19% dels enquestats ha augmentat bastant o molt el seu consum, mentre que un 13,2% assegura haver incrementat el consum d'aliments frescos.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit