La cadena de perfumeries Douglas ha anunciat una reorganització de la seva xarxa de botigues a Espanya amb el tancament de 103 establiments, la qual cosa comportarà la presentació d'un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) que afectarà un màxim de 600 empleats, segons ha informat la multinacional en un comunicat.

En concret, la companyia ha informat que l'inici d'aquest procediment ja s'ha notificat als representants dels treballadors, i que el període de consultes es preveu que comenci en la tercera setmana de febrer.

Douglas ha assenyalat que aborda aquest procés des del "màxim respecte a tots els treballadors" i amb la voluntat d'aconseguir la millor solució per a totes les parts.

La multinacional ha explicat que la decisió de la reorganització de la seva xarxa de botigues arriba com a part del seu procés de digitalització i respon al canvi d'hàbits del consumidor que ha anat produint-se a Europa durant els últims anys, el qual ha impulsat amb força el creixement del comerç 'online' de l'empresa.

En aquest sentit, la companyia ha experimentat un rècord de vendes 'online' en l'exercici 2019/2020, amb un augment del 40,6% respecte a l'exercici anterior, fins a aconseguir els 822 milions d'euros.

La multinacional ha precisat que aquest canvi de tendència en el comportament del consumidor, que va començar abans de l'arribada de la Covid-19, però que s'ha accelerat intensament per la pandèmia, implica "necessàriament aquesta ràpida adequació" de la xarxa comercial de la companyia.

D'aquesta forma, la firma optimitzarà el seu nombre de botigues i les seves localitzacions, així com el personal especialitzat en cadascuna d'elles, prioritzant la venda 'online', ja que considera que aquest canvi de tendència és "definitiu".

Del total de 2.400 botigues amb les quals compte Douglas a Europa, al voltant de 500 es veuran afectades per aquest procés d'impulsar la digitalització, de les quals 103 estan a Espanya.

L'empresa ha subratllat que la reorganització de perfumeries a Espanya, per tant, "lluny d'estar fonamentada en circumstàncies conjunturals, respon a un procés de transformació del negoci de la companyia que havia començat abans de la pandèmia".

La determinació dels punts de venda afectats es basa en l'anàlisi individual de situació de cadascuna de les botigues, per al qual s'han pres en consideració les dades del període previ a l'aparició del coronavirus.

Per a aquesta anàlisi, Douglas ha estudiat criteris complexos relacionats amb la viabilitat econòmica, el potencial de desenvolupament de cada establiment i la densitat de botigues en cada mercat.

Des de l'exercici 2017/2018, Douglas treballa en un procés de transformació del model de negoci que posa el 'retail' digital en el centre del seu creixement a través de l'estratègia #Forwardbeauty.

El passat estiu, la companyia va anunciar que portaria la seva estratègia al següent nivell amb #Forwardbeauty.DigitalFirst per a aconseguir així que la botiga 'online', el 'marketplace' i els punts de venda físics s'integrin en una plataforma de bellesa connectada digitalment i basada en dades.