Air Europa demana als seus clients que cancel·lin les targetes de crèdit després de patir un ciberatac

El ciberatac ha permès l’extracció de dades de les targetes de crèdit dels clients

Un Boeing 787-9 Dreamliner d'Air Europa.

Un Boeing 787-9 Dreamliner d'Air Europa. / Reuters

Sara Ledo

L’aerolínia Air Europa ha patit un problema de ciberseguretat que hauria afectat l’entorn de pagaments amb què es gestionen les compres a través de la web, segons ha confirmat l’equip de sistemes de la companyia. A més, ha demanat als seus clients que cancel·lin les seves targetes de crèdit que hagin utilitzat per a pagaments amb l’aerolínia

Aquesta alteració «fraudulenta» del flux en el procés de pagament hauria permès l’extracció de dades de les targetes de crèdit dels clients. Segons la companyia, «no hi ha constància que la filtració hagi acabat utilitzant-se per cometre cap frau».

L’aerolínia assegura que «la detecció i ràpida intervenció de l’equip» per a l’aplicació del protocol establert en el seu pla de resposta ha permès bloquejar la bretxa de seguretat i prevenir la filtració de noves dades.

La companyia assegura que continua analitzant el que ha passat, la procedència de l’atac i l’ús de la informació sostreta, tot i que fins al moment no té constància que s’hagi comès cap frau.