Tots els radars, tant fixos com mòbils, apliquen des d'ahir el mateix marge de tolerància en els excessos de velocitat a les carreteres, del set per cent, i també des d'ahir els incorporats en els cotxes de la Guàrdia Civil són totalment visibles. La directora general de Trànsit, María Seguí, va oferir una sessió informativa per explicar els detalls de la nova política de gestió de la velocitat del seu departament, que inclou diverses mesures els resultats de les quals s'avaluaran d'aquí a un any. El seu ojectiu és reduir la sinistralitat, sobretot en les carreteres convencionals o secundàries, on l'any passat van morir 892 persones. En aquesta estratègia, Trànsit ha previst publicar a la seva pàgina web els 1.200 trams que cada mes seran objecte d'una especial vigilància en el control de velocitat, i ha adaptat els radars perquè diferenciïn el tipus de vehicle.

L'Associació Estatal de Víctimes d'Accidents DIA va valorar la decisió de senyalitzar els radars mòbils i confia que aquesta nova visibilitat contribueixi a la reducció de la sinistralitat viària, ja que molts "aixecaran el peu". DIA va recordar que la velocitat excessiva és una de les principals causes d'accidents mortals a Espanya.