L'extrem holandès de 29 anys Romeo Castelen, a prova a l'Espanyol des de principis d'aquesta setmana, va mostrar-se molt feliç per aquests dies de convivència i va apuntar que el seu desig és quedar-se al club català. "Vull quedar-me en aquest club, per això he vingut. L'experiència ha estat molt bona, i ara hauré d'esperar unes setmanes per saber la decisió dels dirigents", va dir.

El Chelsea va confirmar ahir a la seva plana web la marxa del davanter ivorià Didier Drogba, de 34 anys, quan finalitzi el seu contracte el pròxim 30 de juny després de vuit anys en el club blue. "Didier és, sens dubte, una llegenda del Chelsea. Pensa que és el moment adequat per a un nou repte", va assegurar el director executiu de l'entitat, Ron Gourlay. Drogba podria incorporar-se al futbol xinès.

El tècnic Oscar García, que en els dos últims anys ha dirigit el juvenil del Barcelona, es va desvincular ahir del club blaugrana per fitxar pel Maccabi de Tel Aviv. L'entitat barcelonista va anunciar mitjançant un comunicat que l'extinció del contracte s'havia realitzat "de mutu acord" i a petició de l'entrenador per "poder concretar la seva imminent incorporació a un nou projecte professional".

El FC Barcelona estrenarà la temporada que ve una nova equipació revolucionària, amb una titular en la qual la presència del color blau marí és notable i només es trenca amb una franja de color grana al centre, i una de suplent en què es fusionen el taronja, a la part alta, i el groc, a la baixa. Les xarxes socials van omplir-se ahir de comentaris dels aficionats, no sempre positius, sobre el disseny que lluirà el Barça a partir de l'agost.

Una vegada més, l'empresa que subministra el material esportiu al FC Barcelona, la nord-americana Nike, revoluciona la samarreta apartant-la de la tradició i traient-li les ratlles verticals, com ha passat en altres temporades, com la commemorativa del centenari. En aquesta ocasió, les samarretes tornen a ser trencadores i també pels materials que utilitzen, ja que per cada equipació s'hi han destinat 13 ampolles de plàstic reciclades.

El Museu d'Art Contemporani de Barcelona (MACBA) va ser l'escenari de la posada en escena de la nova equipació, acte en el qual també es va donar a conèixer la resta de material que utilitzarà l'entitat tant per a la competició com per a l'entrenament, així com la vestimenta de passeig, totes elles per segon any amb el doble patrocini de Qatar Foundation (a la part anterior) i Unicef (a la posterior).

A l'acte de presentació, el president barcelonista, Sandro Rosell, va lloar la comunió que mantenen Barça i Nike després de quinze anys de col·laboració. Rosell va explicar que, segons les projeccions de venda de Nike, per segon any consecutiu la samarreta del Barcelona serà la més venuda en el món en l'apartat d'equipació esportiva, molt per davant dels competidors. Les samarretes del Barça de l'actual temporada, la titular de blaugrana i la suplent de color negre, han tingut unes vendes de tot el món d'una mica més de dos milions d'unitats. Per a la temporada que ve, aquesta xifra s'incrementarà lleugerament, segons les previsions de demanda que té ja signades l'empresa nord-americana.

El director general de Nike, Marcos Garzo, va aplaudir els valors del FC Barcelona i es va referir a la composició de les dues samarretes, fent notar que en la titular els colors blau grana es fusionen, igual que el taronja i el groc en la suplent, és la viva imatge del que passa al club català, amb la fusió entre els joves quan entren al primer equip. A la presentació de l'equipació del Barça també s'hi va presentar el nou lema de la temporada que impulsa Nike: "Juguem sota un principi que no té final", i que anirà inserit en altres samarretes que també es posaran a la venda.

La presentació va reunir molts dels membres de la directiva i també el director esportiu, Andoni Zubizarreta.