Per la seva part, en el GP de Catalunya Maverick Viñales va firmar el que és el seu millor resultat aquesta temporada, un 6è lloc que confirma la línia ascendent de les últimes setmanes després de la 7a posició obtinguda en l'anterior prova, a Mugello. Malgrat iniciar la carrera en segon lloc, a la primera línia de sortida gràcies a una excepcional ronda de qualificació que arrodonia les millors marques en els entrenaments lliures, el de Roses es va veure relegat fins a la 14a posició només començar. Una sortida fulgurant de Lorenzo, Márquez i Dovizioso va deixar Maverick, minvat en l'acceleració, molt endarrerit, però a poc a poc va anar guanyant terreny. "M'esperava ser quart o cinquè després de la sortida, no dotzè. Ha estat una llàstima perquè tot el cap de setmana havíem estat en els llocs de davant", explicava el de Suzuki en relació als primers segons de la cursa. Tot i aquest fet, Mack afegia que "hem demostrat que estem forts, tant en ritme com quan utilitzem els pneumàtics tous. És d'agrair el treball de Suzuki i hem de continuar així. En la mateixa línia, deia que "no tenim la potència que ens agradaria tenir, però hem d'anar pas a pas, queixar-se per això és una ximpleria".

"No sé quants cavalls més de potència necessitem, però seria més important el seamless", el que es coneix com a caixa de canvis, que permet canviar de marxes sense accionar la maneta de l'embragatge, va afegir. Ara bé, l'equip sí que va començar a notar la millora tècnica del motor -al voltant de set cavalls més- impulsada en aquest GP de Catalunya, després de la manca de potència demostrada en els primers tres mesos de competició. Adjuntat a un consolidat xassís, els fruits van donar resultats. A mitja cursa, i beneficiat per les caigudes de Pol Espargaró i Dovizioso, el pilot gironí de Suzuki es va anar traient rivals de sobre. Un braç a braç amb Scott Redding (Estrella Galicia 0'0 Marc VDS) a deu voltes per acabar el va deixar en setena posició i la caiguda del seu company d'equip, Aleix Espargaró, que partia amb la pole position, el va acabar alçant en una meritòria sisena posició.

"A la carrera, quan he estat sol intentant agafar Redding i Smith em trobava molt bé", apuntava. Maverick es va salvar també de l'escabetxina de caigudes, un total de 7: "La temperatura era molt alta i ha influït molt, era una pista difícil, patinava molt i el tren davanter es movia molt. Era complicat rodar, estic content perquè hem mantingut la calma i al final teníem un ritme com el de Dani Pedrosa, que era per estar entre el quart i el cinquè lloc". Amb aquest resultat, Maverick es confirma com un dels pilots més regulars de la categoria reina: ha sumat punts en les set curses i després dels 10 d'ahir escala al 8è lloc del Mundial.