«A veure. Estan fent un pàrquing al voltant del Wanda (Metropolitano) i a Girona ens diuen que res de cotxe a menys de 500 metres. No ho entenc!». És la queixa d'un soci qualsevol a través de les xarxes socials. Una petita denúncia, feta després de veure com s'organitzarà un club com l'Atlètic de Madrid, amb experiència a Primera, i un nouvingut a la màxima categoria com ho és el Girona. Cada estadi és un món i, per ubicació i infraestructures, els clubs es mouen com poden, però la diferència entre deixar el cotxe o la moto al Wanda Metropolitano aquesta temporada i fer-ho a Montilivi és gran. Molt gran. Abismal. Mentre que aquí s'ha decidit crear un dispositiu de seguretat que tallarà un munt de carrers i que obligarà a buscar aparcaments alternatius fent caminar una estona a socis i aficionats, a Madrid passarà tot el contrari. L'aparcament estarà allà mateix. I no serà un qualsevol. Un munt de places, a tocar del camp. La comoditat per davant de tot.

Els duels de l'Atlètic, ja siguin de Lliga, Copa o també Lliga de Campions, mobilitzaran molta més gent de la que hi pot haver per Girona un dia de partit al llarg d'aquesta Lliga. Això és evident. Tot i això, s'ha passat per alt establir un límit de seguretat com el que es fixarà a Montilivi. El Wanda Metropolitano, que està ultimant els seus detalls per estrenar-se aquest curs, és una obra faraònica que gaudeix, això sí, de molt més espai que el camp del Girona. Però a part de l'estadi, s'ha pensat en els socis i aficionats que s'hi desplaçaran cada dos per tres. Els voltants s'urbanitzaran i, a part d'un nou espai verd, s'hi crearan un total de 3.000 places d'aparcament: 2.718 per a cotxes, 297 per a motos i 49 places per a mobilitat reduïda.

Compta Montilivi amb molt menys espai dels 88.000 metres quadrats dels quals disposa el Wanda, però a això, se li ha d'afegir les restriccions que s'han decidit dur a terme a partir de la setmana vinent, quan la Lliga donarà el seu tret de sortida, precisament, amb un Girona-Atlètic. El dispositiu de seguretat acordat entre l'Ajuntament i els Mossos d'Esquadra farà que no es pugui aparcar en tot un perímetre considerable. Per exemple, l'aparcament del gol nord que feien servir les persones acreditades i treballadors del club, quedarà sense servei. Tampoc es podrà deixar el cotxe a la zona de l'Institut, o a d'altres trams. D'aquesta manera, tota aquella gent que vulgui desplaçar-se amb vehicle a l'estadi, s'haurà de buscar la vida. Els seguidors podran aparcar a zones com el pavelló de Palau, el Centre Verd, el Mas Gri o també la Creueta-Parc Tecnològic. Això els obligarà a caminar entre un quart d'hora i vint minuts fins a Montilivi.