La Policia Municipal de Girona ha rebut una ordre de l'Ajuntament per tal que no retiri amb grua els cotxes dels estrangers que aparquin en la zona de càrrega i descàrrega de la plaça de Catalunya. L'equip de govern, i concretament la tinenta d'alcalde de Mobilitat, Coordinació Territorial i Seguretat, Isabel Salamaña, ha demanat al cos policial que no hi enviï la grua, ja que s'ha comprovat que molts cops els cotxes són de turistes que volen fer una consulta a l'Oficina de Turisme de la rambla de la Llibertat.

En una carta que el cap de la policia de Girona, Josep Paluzié, ha enviat als comandaments policials s'hi pot llegir l'argumentació esgrimida per Salamaña perquè no es retirin aquests vehicles amb matrícula estrangera. Els forans no coneixen la ciutat i considera que "la senyalització a la zona de càrrega i descàrrega pot ser confosa per les persones que no parlin el català". En la senyalització que hi ha a la plaça de Catalunya hi apareix el dibuix d'un camió amb un treballador descarregant materials amb un advertiment de trenta minuts de marge. L'asfalt està pintat en tota la zona amb unes línies grogues gruixudes en forma de ziga-zaga. També hi ha una explicació en català dels horaris en què sí que hi pot aparcar un turisme sense la necessitat de tenir cap tipus de permís de vehicle de càrrega i descàrrega.

Un altre element que apunta la regidora de Mobilitat i que es pot llegir en la carta de Palouzié per tal que no es retiri els turismes estrangers és que l'equip de govern vol que la visita dels estrangers sigui "amable".

Les multes es mantindran

Tot i això, sí que s'aposta per continuar posar sancions als vehicles que hi aparquin, tant si són estrangers com si no "perquè tinguin coneixement de la infracció". De fet, la plaça de Catalunya ha anat patint diferents canvis en la tipologia d'aparcament en els darrers temps, relacionats amb la reurbanització de l'espai i amb les demandes dels comerciants.

Inicialment les places d'aparcament eren totes gratuïtes fins que es va instaurar la zona blava. També es van començar a instaurar diverses zones de càrrega i descàrrega al mateix temps que es van reduir les places per als turismes quan es van habilitar dues grans zones d'aparcament per a motocicletes, ciclomotors i bicicletes. Dos espais sempre plens, que demostren l'encert de la mesura. Els tiquets de les zones blaves en aquesta plaça s'han d'anar renovant cada 45 minuts, un període de temps més curt que en la resta de la ciutat, on es poden fer tiquets de fins a dues hores. La mesures es van aplicar a petició dels comerciants. A més a més, per estacionar a les zones de càrrega i descàrrega no n'hi ha prou amb el fet que sigui visible que el vehicle és per fer aquesta funció, s'ha de tenir un permís ?especial que només concedeix ?l'Ajuntament de Girona a petició de les empreses de transport. Es tracta d'un rellotge que s'ha de deixar a la part de davant del vehicle i que dóna dret a mitja hora ?d'aparcament. Aquest sistema ?s'aplica a totes les zones de càrrega i descàrrega del municipi. A la plaça de ?Catalunya hi ha un horari diferent al d'altres zones d'aquesta tipologia.

Les multes són molt freqüents a la plaça Catalunya. I la retirada de vehicles (cada cop que hi actua la grua municipal s'hi produeixen cues de cotxes que no poden ?superar-lo perquè el vial és estret) és habitual. Només cal veure la quantitat d'avisos, en forma de triangle groc que hi ha enganxats a terra, on s'informa al propietari del vehicle, que la grua li ha retirat el cotxe.