09 de març de 2011
09.03.2011
N-II a les comarques de Girona

El Congrés demana que s'acceleri el desdoblament de la N-II

Els grups recorden que les obres són, a més, necessàries per l'alt índex de sinistralitat d'aquesta carretera

09.03.2011 | 19:48
Un dels accidents a la N-II al seu pas per les comarques gironines |

La Comissió de Foment del Congrés dels Diputats ha aprovat aquest dimecres una iniciativa de CiU pactada amb el PSC que demana que s'accelerin les obres de desdoblament de la Nacional II (A-2) a les comarques de Girona, especialment en el tram entre Sils i Maçanet, i que liciti 'de manera immediata' les obres dels trams entre Caldes de Malavella i Tordera. Els grups recorden que les obres són, a més, necessàries per l'alt índex de sinistralitat que es registra en aquesta carretera.

No és la primera vegada que el Congrés reclama el desdoblament de la N-II. El 27 d'abril del 2010 la mateixa comissió va aprovar també per unanimitat una moció en termes gairebé idèntics que instava el govern espanyol a licitar les obres dels trams entre Caldes de Malavella i Tordera abans que finalitzés l'any 2010.

Aquest incompliment ha portat CiU a presentar de nou la proposta a la Comissió de Foment i a pactar-la altra vegada amb els Grup Socialista, que ha acceptat transaccionar el text i donar-li suport.

El diputat de CiU Jordi Xuclà ha criticat la demora en aquesta obra i ha recordat que el balanç de l'executiu de José Luis Rodríguez Zapatero 'és de 0 quilòmetres d'autovia inaugurats aquesta legislatura'.

De fet, Xuclà ha recordat que el projecte per al desdoblament es va iniciar el 1995 per part del ministre Borrell, i que set anys després de l'arribada de José Luis Rodríguez Zapatero a La Moncloa només hi ha set quilòmetres d'obres executats que, a més, es van fer durant el mandat de José María Aznar.

Per contra, el diputat del PSC Àlex Sáez ha defensat l'actuació del govern del PSOE i ha assegurat que els ciutadans 'són conscients de la gran inversió que ha fet el Ministeri de Foment a les comarques de Girona, per exemple en el cas de l'aeroport.

Sáez ha destacat la importància d'arribar a acords polítics 'per treballar tots en la mateixa direcció' i ha recordat que la N-II 'és una gran via d'entrada a Girona, tant pel que fa al turisme com per al transport de mercaderies' i, per tant, 'és una infraestructura necessària'.

El contingut de l'acord estableix ara que Foment haurà de licitar les obres dels trams entre Caldes de Malavella i Tordera 'de manera immediata' i també 'impulsar les actuacions en la resta de trams entre Girona i la frontera francesa que permetin licitar les obres necessàries per al seu desdoblament complet abans de l'any 2015'.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook