L'actual ordenança del servei de taxi de Girona encara té les tarifes en pessetes. No preveu l'ús de navegadors i de GPS sinó que ?obliga els conductors a portar mapes de paper. Tampoc parla de la utilització d'emissores. I no esmenta que els cotxes poden lluir publicitat, entre altres.

Els taxistes reclamaven fa anys una actualització de la normativa, ja que l'ordenança està vigent des de l'any 1983. Des d'aleshores, s'han anat fent modificacions puntuals per adaptar, per exemple, els preus a la nova moneda. També s'han fet canvis per decret, com ara per permetre que els taxis puguin portar anuncis al lateral.

El regidor de Seguretat, Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà, admet la inquietud dels professionals i explica que s'estan mirant la proposta del col·lectiu, que aglutina 63 llicències. El document de la nova ordenança ja està en mans dels tècnics municipals. Els taxistes demanen que s'aprovi, d'una vegada, amb els vistiplau polític, ja que ells, així com la realitat social, s'han anat modernitzant mentre s'han de basar en un document amb més de tres dècades d'antiguitat. Alcalà apunta que "desconeix per què en trenta anys no hi ha hagut voluntat d'actualitzar la normativa" i assegura que "aquest regidor sí que té la voluntat de fer-ho".

Explica que durant els darrers temps s'han anat creant diferents agrupacions de taxistes que havien dificultat el diàleg, però diu que ara "sembla que tot s'ha encarrilat millor". A més, deixa clar que aquesta nova ordenança ha "de fer-se bé" i que "si no es pot aprovar en aquest mandat, es farà en el següent".

A banda de les tarifes en euros, dels GPS, la publicitat, els taxistes també creuen que cal una regulació dels horaris de treball en dies festius, ja que ara no està establert de cap manera, i que falta concretar detalls sobre com s'hauria d'aconseguir una llicència. Els professionals volen que l'aspirant a taxista faci un curs de formació i demostri que coneix la ciutat. el representant municipal ha deixat clar que "l'ordenança partirà de la proposta dels taxistes".

Joan Alcalà ha explicat que vol que la prosposta final també pugui ser vàlida per altres municipis de l'àrea urbana, com Sarrià de Ter i Salt. Per exemple, la normativa saltenca no preveu l'opció de lluir publicitat. Amb la mateixa ordenança quedaria molt més clar el repartiment de parades segons el terme municipal. Per exemple, des que Salt es va independitzar, els taxistes saltencs poden parar al Trueta i a l'estació de trens. Ara la realitat potser en planteja altres.