El pont de mai acabar finalment va entrar en funcionament ahir al matí. La insfraestructura que connecta la zona de l´hospital Josep Trueta i els barris de Pedret i el Pont Major de Girona es va ­obrir al trànsit sense cap inauguració oficial. S´havia arribat a apuntar fins a tres dates per fer l´acte (dimecres, dijous i dissabte) però al final cap ha estat possible -algunes es van haver d´ajornar per la tragèdia aèria als Alps- i l´impediment de fer segons quins esdeveniments massa a prop de les eleccions va portar el Ministeri de Foment a posar el pont en servei sense més.

El pont té un llarg historial de retards, alguns dels quals no s´han volgut explicar amb detall, com unes vibracions detectades durant unes proves que van obligar a arrancar l´asfalt i tornar a col·locar el forjat. De fet, des que es va anunciar per primer cop que es construiria el pont, l´any 2005, es va fixar com a termini el 2008. Tanmateix els primers treballs no van començar fins a les acaballes del 2009. Des d´aleshores hi ha hagut innombrables informacions que han anat fixant noves dates que s´han anat sobrepassant una darrere l´altra.

Obra «faraònica»

També té un preu bastant elevat que ha generat diverses polèmiques fruit dels que en qüestionen la utilitat real. El pressupost d'inversió en l'obra ascendeix a 21.910.000 d´euros, quantitat que sumada al cost de redacció del projecte, i a la assistència tècnica per al control i vigilància de l'obra dóna com a resultat una inversió total de 23,28 milions d'euros. Aquestes xifres han portat els opositors a titllar l´obra de «faraònica».

El nou pont del Ter, té una longitud total de 485,50 metres i es converteix, segons Foment, en una nova porta d'accés per als visitants de Girona. La infraestructura té una plataforma de 19,9 metres d'ample, que dóna cabuda a quatre carrils de circulació, dos per a bicis, així com dues àmplies voreres. L'estructura, segons el Ministeri, «es pot classificar com a única i singular, ja que no hi ha cap altre pont amb aquest disseny espacial». Ahir no s´hi veien gaires vehicles, mentre que alguns ciclistes van provar el carril bici.