Qstura ha format 3.800 alumnes i duplica l'espai de les instal·lacions
Té 17 professionals i aspira a fer un grau d'innovació tèxtil i creació de moda amb la UdG que seria únic a l'Estat

Visita a les instal·lacions de l'Escola de Qstura. / 6comunicació
ddg
Un total de 3.800 alumnes, entre 5 i 90 anys, han passat fins ara pels dos centres que Qstura té a la ciutat de Girona, un al Parc Científic i Tecnològic i l'altre a l'avinguda Lluís Pericot, on s'ofereixen cursos i estudis de costura, patronatge, manualitats i disseny de moda. El projecte va néixer fa deu anys amb la voluntat d'oferir una formació integral ja des de petits, com a afició, o bé per donar sortida a una demanda del sector i a una necessitat d'oferir estudis actualitzats a partir de la realitat que es viu a les empreses. Ara ha duplicat les seves instal·lacions per poder formar més professionals del tèxtil. Les línies educatives que té Qstura es van presentar ahir en un acte a l'edifici Narcís Monturiol del Parc Científic i Tecnològic.
Qstura compta amb 17 professionals, disposa de la seva pròpia borsa de treball i els alumnes tenen la possibilitat de fer pràctiques en una de les vint empreses del sector amb qui té firmat conveni.
La intenció és oferir a partir del curs 2019- 2020 un Grau d'Innovació tèxtil i Creació de Moda que prepara amb la UdG i que seria únic a l'Estat. La directora de Qstura, Silvia Castelló, es va mostrar molt satisfeta de la gran evolució que ha experimentat el projecte en aquests deu anys i sobretot per l'elevat nombre de persones a qui els agrada el tèxtil i que en volen aprendre més i pel grau d'inserció en el món laboral que s'ha aconseguit, ja que un bon nombre d'alumnes que hi ha passat han aconseguit trobar una feina o muntar el seu propi projecte.
- Eclipsi solar a Girona, en directe: última hora del fenomen astronòmic del 12 d'agost
- Canvi important per als motoristes: a partir de l’octubre, l’armilla reflectant serà obligatòria
- Un jove queda ferit greu en colpejar-se contra les roques mentre saltava al mar en una platja de Palamós
- Un restaurant de Sant Feliu de Guíxols reconegut com a un dels dos més sostenibles de la costa catalana
- Aquests són els millors miradors i poblacions des d'on veure l'eclipsi a les comarques gironines
- Girona: el nou parc inclusiu tindrà 192 arbres i 490 arbustos nous
- Necrològiques del 12 d'agost de 2026
- Una pretemporada infumable