Els Mossos d’Esquadra han rebut, com a mínim, una desena de denúncies contra una agència de viatges de Girona. Els afectats afirmen haver realitzat pagaments de fins a 4.000 euros per adquirir bitllets d’avió, sobretot per enviar membres de la família d’Hondures a aquí, i que després, un cop a l’aeroport, resultaven ser només la reserva, ja que la compra no s’havia efectuat. A continuació, expliquen que van contactar amb el propietari de l’agència de viatges, Viatges Honduras, per reclamar que els retornin els diners, però alguns no van poder localitzar-lo i a altres els hauria donat excuses o feia cas omís. Cada afectat hauria pagat quantitats diverses en funció del nombre de bitllets, podent arribar fins als 4.000 euros per persona. Alguns també denuncien haver fet ús del seu servei d’enviament de diners a la família a Hondures, sense que aquesta els hagi rebut.

Fonts de Mossos d’Esquadra han confirmat a aquest diari que hi ha 9 denúncies interposades a aquesta agència de viatges per aquest motiu, de les quals vuit s’han tramitat a la comissaria de Girona i una altra a Lloret. Segons el cos policial, l’atestat ja s’ha enviat al jutjat, que haurà de decidir si es procedeix a fer algun tipus d’acció. Però, mentrestant, se segueixen posant denúncies; Diari de Girona ha tingut accés a una altra denúncia presentada ahir mateix, en aquest cas a la comissaria de Salt. Els afectats afirmen que ja són prop d’una trentena les persones que haurien patit aquest problema i que s’estan posant en contacte. S’han conegut trobant-se davant el local tancat per demanar explicacions, i adonant-se un cop allà que tots estarien en la mateixa situació. Creuen que hi pot haver més persones afectades i s’estan organitzant per fer una protesta davant l’establiment, al barri de Santa Eugènia, aquest dissabte a les 10.30h del matí.

Els pagaments a l’agència de viatges s’haurien fet de tres formes: en efectiu, per transferència a un compte del propietari de l’agència, o bé per targeta de crèdit. En aquest últim cas, alguns d’aquests pagaments han arribat a l’empresa proveïdora dels bitllets d’avió, Aeromon Tours, de Barcelona, que estan fent «tot el que està en les nostres mans» per ajudar a les persones afectades que els han contactat, tot i que no poden respondre pels diners que no els han arribat. Han pogut retornar 3 o 4 reserves d’alguns d’aquests clients, després de confirmar que el bitllet no s’havia arribat a emetre. Aquest proveïdor reconeix no haver pogut contactar amb el propietari de l’agència gironina i desconeixen el que ha passat, mentre treballen per donar per acabada la col·laboració amb Viatges Honduras. Des d’Aeromon Tours afirmen que no havien tingut problemes en els tres anys que porten treballant fins ara i demanen als afectats que els contactin perquè puguin comprovar si ells els poden ajudar. Aquest diari ha intentat contactar amb el propietari de Viatges Honduras sense èxit.