Una seixantena d’artesans omplen la Fira del Cistell de Salt
Durant tot el cap de setmana els cistellaires de diferents països han apropat al nombrós públic l’ofici

Fira del Cistell de Salt / Marc Martí
ddg.
Fins a 58 artesans cistelleres s’han donat cita aquest cap de setmana a la Fira Internacional del Cistell. Enguany el país convidat ha estat Portugal. La fira ha atret un nombrós públic tot el cap de setmana en l’any en què es recuperava el format habitual després d’estar marcat per les restriccions per la Covid.
La Fira Internacional del Cistell de Salt és uns dels esdeveniments de referència dels artesans cistellers d’arreu d’Europa, un espai per a la trobada, l’intercanvi de coneixements i el gaudi de l’ofici. La mostra es va estrenar dissabte amb demostracions i actes com l’inici de la construcció de la peça gegant «Cistella de pesa de gambes amb cavalls» realitzada per l’artesana Lieve Lieckens o la construcció d’una peça elaborada amb jonc d’estant per part del portuguès Manuel Ferreira.
La Fira és un espai de recuperació, coneixement, formació i difusió de l’art cisteller. Així, tallers, exposicions, demostracions o els premis del Certamen Internacional de Cistelleria Roser Albó (CICRA) han permès apropar-se al molt cisteller, però la fira compta amb altres activitats paral·leles.
Una plantada i cercavila de gegants i Cavallets , l’onzena caminada per les Ribes del Ter o un espectacle infantil han estat altres activitats que han omplert de públic el centre de Salt.
- L'OCU i els dermatòlegs sobre la Nivea de la llauna blava
- Hi ha gent que està descobrint que tenia una fortuna a casa sense saber-ho: Revisa si tens un d'aquests objectes
- Localitzat l'home de 29 anys desaparegut a Palamós en una cala del municipi
- Mor un conductor en un xoc amb un tràiler a Gualta; el xofer del camió detingut
- L'advertiment de Niño Becerra sobre la compra diària que preocupa milions de famílies
- Quant cobra un notari a Catalunya el 2025? Aquest és el seu sou
- L'empresa encarregada dels llums de Nadal a Girona denuncia 'l'influencer' que va escalar l'arbre
- L'Ajuntament de Girona troba ocupes quan anava a tapiar un pis de la Sareb