«El vecino»: Poders per a tothom
La segona temporada de la sèrie de Netflix és millor que la primera, però tristament també serà l’última

Poders per a tothom / pep prieto
Adaptació del còmic homònim, la primera temporada de El vecino era una simpàtica paròdia del relat de superherois, i molt especialment dels clixés sobre els poders que tenen els seus protagonistes. Si per alguna cosa brillava era pel seu costumisme militant, que a estones aconseguia emular les vinyetes del mestre Ibáñez, i per un repartiment que sabia prendre-s’ho amb molt humor. Un dels (pocs) problemes que tenia era la seva pròpia intranscendència: com a sàtira funcionava molt bé, però també és cert que hi acabaves lamentant que no anés una mica més enllà en termes d’irreverència. Aquest defecte queda plenament corregit a la seva segona temporada, que ha arribat a Netflix sense fer gaire soroll malgrat ser notablement superior a la seva predecessora. Té més ritme, més gags memorables i a més la història agafa uns camins encara més interessants. Ara l’únic a lamentar és que la plataforma ja ha anunciat que no hi haurà una tercera entrega i, per tant, ens deixarà sense aprofundir en algunes idees que mereixien una oportunitat.
El vecino reprèn l’acció exactament on la deixava la primera, amb Lola descobrint que també pot ser una superheroïna i Javier mirant de convèncer-la que ell és l’únic escollit per salvar el món de les amenaces extraterrestres. Però no serà l’únic problema que hauran d’afrontar els protagonistes d’aquesta comèdia. Primer apareix un enigmàtic alienígena amb el poder d’esborrar les ments terrestres, després resulta que l’alcaldessa de Madrid vol servir-se de Titán per promoure la candidatura olímpica de la ciutat, i finalment Fran Perea torna al barri perquè vol interpretar el superheroi en una sèrie. Aquesta segona temporada té justament en Perea un dels seus grans encerts: el cantant i actor fa una mica com William Zabka a la sèrie Cómo conocí a vuestra madre i se’n riu compulsivament d’un dels seus papers més coneguts, en aquest cas el de Los Serrano. Al seu costat tornen a brillar Quim Gutiérrez, Clara Lago, Adrián Pino i Catalina Sopelana. I atenció a un altre gran fitxatge, el de l’actor Javier Botet, que acaba protagonitzant algunes de les millors escenes.
Com ja passava a la primera, un dels elements clau d’aquesta segona és la seva selecció musical, que tant serveix per subratllar les paròdies com per reforçar els aires nostàlgics de la funció.
- L'OCU i els dermatòlegs sobre la Nivea de la llauna blava
- Hi ha gent que està descobrint que tenia una fortuna a casa sense saber-ho: Revisa si tens un d'aquests objectes
- Localitzat l'home de 29 anys desaparegut a Palamós en una cala del municipi
- Quant cobra un notari a Catalunya el 2025? Aquest és el seu sou
- L'empresa encarregada dels llums de Nadal a Girona denuncia 'l'influencer' que va escalar l'arbre
- L'Ajuntament de Girona troba ocupes quan anava a tapiar un pis de la Sareb
- El canvi de porter al Girona arribarà al gener en forma de fitxatge
- Kiko Matamoros, irreconeixible després de la seva última operació estètica: 'Quin horror!
