El llarg procés gràfic
CADAQUÉS 3Treballs gràfics del prestigiós J. Pedro Croft (Porto, 1957) a la Galeria Richard Vanderaa.
eudald camps
«Prova d’estat», títol de l’exposició, és el nom que s’aplica a les estampes que es van tirant durant el procés d’elaboració de la planxa i que, en sentit estricte, serveixen com a referència del treball que es pretén realitzar. No obstant això, i tot i ser una mostra dels passos intermedis, sovint esdevenen proves rares o inclús úniques. Després d’una prova d’estat, l’artista continua treballant sobre la matriu fins assolir el resultat desitjat, un fet, val a dir, que no resta mèrit als diferents testimonis del periple plàstic: el procés creatiu, en ocasions, pot arribar a ser força més interessant que l’obra finalitzada. Sigui com sigui, si el protagonista és algú com José Pedro Croft, aleshores l’interès s’amplifica: un dels representants més internacionals de l’art contemporani portuguès destaca, entre moltes altres coses, per la seva singular concepció poètica de l’espai.
- A quants catalans enganyarà Puigdemont?
- Això és del que més es penedeixen les dones al final de la seva vida segons un estudi de Harvard
- Laporta, abans del dinar amb els directius del Girona: "És important ser segons
- Infecten amb un paràsit les figueres de moro del Cap de Creus per erradicar-la
- Abascal proposa des de Salt "deportacions massives" davant la immigració il·legal
- Necrològiques , Noticies de Necrològiques - Diari de Girona
- Un advocat denúncia el Girona davant la UEFA i demana fins i tot el seu descens pel fitxatge de Dovbyk
- El Govern no descarta una gran dessalinitzadora a l’Empordà