Segurament haureu vist algun cop com són les instal·lacions de Google i la política de personal que segueixen. Pels que no, sapigueu que l'ambientació sembla més d'una escola bressol que no pas d'una empresa que factura tants i tants milions (d'euros!). Les persones es desplacen en bicicleta per anar d'una reunió a l'altra, hi ha sales de jocs, gimnasos i diversos restaurants i cafeteries que no paren. Hi ha oficines arreu del món, però la més coneguda és la seu mundial que és a Califòrnia. La seva selecció de personal es basa en les habilitats del candidat i no en l'experiència i és així com hi ha treballadors de tot el món a tot arreu.

És segurament aquesta política tan trencadora que els porta a idear (i implementar!) coses com la que he descobert aquesta setmana: el flu trends, un seguidor a temps real de la grip que va apareixent arreu del món. Resulta que van descobrir que hi ha una correlació molt bona entre els casos de grip i les cerques que es porten a terme a Google relacionades amb la grip i és així com a través d'aquest indicador poden descriure'n la seva evolució. Abans de posar-ho en marxa ho van estudiar amb les epidèmies de grip d'anys anteriors i van veure que funcionava. Per descomptat no serveix per a petites poblacions perquè és evident que no tothom qui té la grip fa la cerca sobre el terme a Google i no tothom qui ho cerca té la grip, però sí que serveix quan es tenen moltes dades, com de tot Califòrnia o Alemanya, posem per cas. La manera de fer els càlculs no només l'expliquen al seu web, sinó que la van publicar a Nature, una revista científica molt prestigiosa (no com a article sinó com a carta, però fins i tot així és difícil publicar-hi).