18 de juliol de 2012
18.07.2012

L'aeroport de girona ja remunta el vol

18.07.2012 | 08:30

Després d'un llarg període de davallada constant, l'aeroport Girona-Costa Brava ha encadenat dos mesos consecutius guanyant passatgers i operacions, la qual cosa confirma la recuperació de l'activitat a les instal·lacions després del "retorn" de Ryanair.

El juny passat, l'aeroport de Girona va ?guanyar un 10,4% de passatgers en comparació amb el mateix període de l'any passat, una dada especialment significativa si es té en compte que el conjunt d'aeroports de l'Estat espanyol van perdre de mitjana un 1,3% de viatgers. La dada confirma la tendència a l'alça detectada el mes de maig després de vint mesos ininterromputs de caigudes a causa dels estira-i-arronses entre la companyia de baix cost Ryanair i el Govern de la Generalitat. Un cop les dues parts van arribar a un acord per a un nou conveni i la companyia va començar a incrementar el nombre de línies que opera des de les instal·lacions de Vilobí d'Onyar -sense haver arribat, això sí, als nivells d'activitat que hi havia tingut-, les xifres d'usuaris i d'operacions a l'aeroport han remuntat el vol.
Aquestes dades evidencien un cop més la dependència que té l'aeroport Girona-Costa Brava de la companyia irlandesa de l'excèntric Michael O'Leary, però és que en aquests moments no hi ha gaires opcions més. És cert que hi ha altres companyies que operen des de les instal·lacions de Vilobí -però amb molta menys intensitat-, i que a l'estiu hi aterren i s'hi enlairen vols xàrter de tour-operadors turístics, però ara mateix l'activitat a l'aeroport -i per tant els llocs de treball i els ingressos econòmics que se'n deriven- està en mans de Ryanair. I les perspectives que el panorama canviï no són bones. Recentment, la companyia hongaresa Wizz Air anunciava una considerable retallada de vols a Barcelona per l'increment de les taxes aeoportuàries, i el seu portaveu, Daniel de Carvalho, feia saber que estudiarien la possibilitat de portar alguns d'aquests vols a l'aeroport de Girona -i també al de Reus- de cara a l'estiu que ve. Però ell mateix ho veia complicat i deia que aquesta negociació no seria una decisió "fàcil" ja que implicaria una oferta de tarifes més baixes que "obstaculitzaria el creixement de Wizz Air". A l'aeroport de Girona, en canvi, l'operació sí que li serviria per créixer, i segur que la rebrien amb els braços oberts.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook