Un any més, les estacions d'esquí gironines han començat a funcionar amb els primers aficionats que no volien esperar més temps per retrobar-se amb l'esport hivernal per excel·lència. L'oferta de neu a la nostra demarcació gira entorn de cinc estacions d'esquí que ofereixen en total 200 quilòmetres de pistes i equipaments de primer nivell. De tots és sabut que la temporada passada no es van aconseguir ni de bon tros els objectius esperats, per culpa de la manca de neu en els moments clau de la campanya: pont de la Puríssima/la Constitució, festes de Nadal, Cap d'Any i Reis. Ben al contrari que aquest any, en què les estacions han obert fins i tot abans del que estava previst, i ja estan en ple funcionament amb bons registres de vendes de forfets i amb nombrosos visitants a les estacions.

L'esforç dels responsables de les estacions d'esquí gironines i de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya per fer front a la situació actual és lloable. Enguany les inversions de les estacions s'han dirigit a millorar les instal·lacions, aportar valor afegit a l'atenció als usuaris i adaptar els serveis a la demanda d'un públic molt concret. També una clara mostra del bon fer dels responsables d'aquestes estacions i de la qualitat de les instal·lacions és la programació de més vint-i-cinc curses i esdeveniments esportius de caire nacional i internacional vinculats a l'esport de la neu que tindran lloc al Pirineu gironí.

Un hivern més el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, organisme de promoció turística de la Diputació de Girona, destina recursos per dinamitzar l'economia del territori i aposta en ferm per la vessant turística de la demarcació. El Pirineu de Girona reuneix les millors condicions per a la pràctica de l'esquí, adreçades a un públic proper i del país, i a visitants i turistes que busquen molt més que neu; això és, un territori ric en cultura i amb una llarga tradició turística.

El Patronat de Turisme va iniciar la campanya 2012-2013 del Pirineu de Girona amb la producció del vídeo aeri promocional i turístic de la destinació, que destaca els atractius naturals, culturals, patrimonials i turístics del territori; l'assistència a fires especialitzades dirigides tant als canals professionals com al públic final dels mercats de proximitat català i espanyol; la reedició del fullet "Neu Mediterrània"; la participació i coorganització del workshop Pirineus de Catalunya del mes d'octubre a Berga, com a socis de la marca Pirineus de Catalunya, i, finalment, amb l'organització de l'acció promocional específica de Pirineu de Girona adreçada a cinquanta-set agents de viatges comercialitzadors de productes turístics i setze periodistes de mitjans de comunicació de les illes Balears. Tot aquest ampli programa d'actuacions s'ha dirigit a aconseguir una meta: que la campanya 2012-2013 sigui una de les millors.

Per tercer any consecutiu, el Patronat de Turisme i les cinc estacions d'esquí gironines impulsen una campanya publicitària radiofònica, a televisions i mitjans digitals, i a la premsa escrita, per estimular i potenciar l'afluència de visitants a les comarques d'interior durant els mesos de gener a març.

Més enllà del producte concret d'esquí, el Pirineu de Girona disposa d'una àmplia i atractiva oferta turística que gira entorn de tres pilars: la cultura, la gastronomia i les activitats a la natura. A aquests s'ha de sumar el tracte familiar i personal que es dóna en la majoria d'establiments turístics de la zona i que actuen en el producte com a valor addicional. Així, són múltiples les activitats que es poden realitzar adreçades a tot tipus de públic i que es troben estructurades en programes i paquets: sortides en globus, excursions a peu, en bicicleta o a cavall, escalada i descens de barrancs, entre d'altres.

La gastronomia també és protagonista a la muntanya. Els amants de la bona taula trobaran als restaurants d'interior una oferta gastronòmica de nivell, encapçalada per restaurants distingits amb estrelles Michelin com ara Les Cols, a Olot, Ca l'Enric, a la Vall de Bianya, i Fonda Xesc, a Gombrèn, els quals es basen en la cuina pirinenca tradicional i autòctona.

El Patronat de Turisme fa un desplegament de recursos i mitjans per a la promoció i difusió del Pirineu de Girona i les comarques d'interior cada vegada major amb la finalitat de donar a conèixer el territori als visitants i posicionar la marca Pirineu de Girona. Per tot això, en aquests moments, ara, és temps de neu a Girona.