La compra al supermercat s'ha convertit en un art. Si no apliquem el sentit comú i una sòlida voluntat, les tècniques de màrqueting ens sotmeten. En qualsevol cas, no són els productes els que ens trien, a nosaltres, sinó nosaltres els que escollim els articles més interessants. Perquè els productes no tenen vida pròpia i, per tant, no salten des de la seva posició fins a la nostra cistella. Què recomanen els experts? Doncs planificar i executar, és a dir, pensar i actuar en conseqüència. Els professionals s'esforcen perquè les temptacions siguin més fortes que nosaltres. Res és casual: els colors, la música i les olors que perceps, l'alçada a la qual està ubicat el gènere... Per descomptat, si en una ocasió no trobem el que busquem o veiem una oferta realment bona, podem saltar-nos el guió. Però només per un moment i únicament per a aquestes oportunitats. Des que va néixer el primer supermercat a principis del segle passat, les tàctiques comercials no han deixat de sofisticar-se. Els experts han calculat que la meitat de les decisions es prenen als passadissos. Com que el menjar saludable -fruita, verdura, etc.- està al primer tram dels locals, els clients que la incorporen al carro tendeixen a relaxar-se perquè tenen la consciència tranquil·la i acaben comprant aliments menys recomanables.