Opinió

Robots recepcionistes i cambrers

Els tècnics de la consultora GlobalData prediuen que la indústria de la robòtica de serveis arribarà als 216 mil milions de dòlars el 2030, i aquesta tendència transformarà el sector dels viatges i el turisme. Tot i això, les plantilles d’aquestes empreses no corren perill. Seguiran sent necessàries. En general, es calcula que el negoci dels robots es multiplicarà per vuit entre el 2022 i el 2030. I, en concret, en les activitats de vacances, aquests dispositius s’aplicaran en el consum, la logística i la inspecció, en especial, gràcies als drons. A mesura que ha progressat la tecnologia, ha augmentat igualment la inversió, cosa que ha propiciat que, actualment, hi hagi robots encarregats de l’atenció al client a tot el planeta, les traduccions per a consumidors estrangers, el servei d’habitacions o la neteja. Com és habitual en estudiar la quarta i la cinquena revolucions industrials, la pandèmia del coronavirus ha adquirit una rellevància enorme. La higiene és una prioritat a escala mundial: a les habitacions, als restaurants, etc. I sens dubte els robots poden garantir com ningú que les àrees d’alt risc romanguin en perfecte estat en qualsevol moment. Als establiments més econòmics, aquests aparells poden ajudar a estalviar diners, mentre que als llocs més exclusius tenen la possibilitat de proporcionar una experiència única als hostes.

Subscriu-te per seguir llegint