El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, va reclamar ahir al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que decideixi «ràpid» si atura o no de manera cautelar l'inici de les obres de perllongament de la C-32 entre Blanes i Lloret de Mar. El setembre de 2016, la Plataforma Aturem la C-32 i 15 entitats més van presentar un recurs en contra del projecte que va ser admès a tràmit a finals de gener. A més, l'alt tribunal va decidir obrir una peça separada per estudiar si aturava el projecte de manera cautelar fins que es resolgués el litigi.

Rull va demanar al tribunal que resolgui «ràpid» aquest extrem, i va assenyalar que el Govern no farà res fins que el TSJC es pronunciï. En cas contrari -va precisar- si s'engeguessin obres i després l'alt tribunal manés aturar-les, es podrien haver d'enfrontar a «indemnitzacions». «Volem ser extremadament curosos perquè quan avancem no suposi una pèrdua de recursos de l'Administració», va afirmar Rull.

Entre els arguments que van presentar al TSJC per defensar el perllongament de la C-32 hi ha el fet que les obres han rebut l'aval de successius governs. «S'han fet tres declaracions d'impacte ambiental, amb ponències de tres governs de colors polítics diferents, i això és el que volem posar sobre la taula», va declarar Rull.

Resolució judicial apart, el conseller va sostenir que les carreteres actuals són insuficients, i que el perllongament de la C-32 és «imprescindible». De fet, Rull ja pronostica un nou estiu amb embussos en aquesta part de la Costa Brava Sud. Per això, va admetre que un cop el TSJC prengui una decisió, tot està a punt. «Nosaltres estem treballant perquè puguem procedir immediatament a l'adjudicació i a la contractació», va subratllar. De fet, des del febrer, ja hi ha col·locats els cartells per informar de les futures obres de prolongació de la carretera entre Blanes i Lloret de Mar de 6,5 quilòmetres. Entre d'altres, el projecte inclou cinc viaductes i dos túnels. El cost de l'obra, de 71 milions d'euros, l'assumirà íntegrament la concessionària Abertis. Un cop comencin a treballar les màquines, es preveu que les obres durin dos anys i mig.