14 de novembre de 2020
14.11.2020
Diari de Girona

Lloret dissenya un pla turístic per superar el 70% d'ocupació l'estiu vinent

L'Ajuntament ha presentat el pla, que ha estat consensuat amb empresaris del sector, per tal de reactivar la digitalització i incrementar les mesures de seguretat sanitària El president del Gremi d'Hostaleria del municipi indica que ja s'estan negociant contractes amb operadors turístics

14.11.2020 | 00:11
Un turista al costat d'un rètol informatiu de les mesures sanitàries pel coronavirus, en una fotografia del juny.

Lloret de Mar és el segon municipi de destí turístic del conjunt d'Espanya que ha rebut més visitants durant el 2020. Per això, la localitat ha dissenyat un pla sectorial amb el qual confia arribar entre el 70% i el 85% d'ocupació durant l'estiu vinent. L'alcalde de la població, Jaume Dulsat, veuria com un «bon escenari» per al pròxim estiu que hi hagués una recuperació de l'activitat si s'arribés a aquest llindar, després d'un any de fortes pèrdues per al sector per culpa de la pandèmia del coronavirus. L'Ajuntament de la població va presentar dijous un pla consensuat amb els empresaris per tal de reactivar la digitalització del sector i incrementar les mesures de seguretat sanitària. De fet, Lloret ha perdut vora de mig milió de turistes i dos milions de pernoctacions durant el confinament.

D'entre les mesures que l'any passat es van consensuar a la situació hi ha la sectorització de la platja per tal de separar famílies, gent gran i adults sense nens, mesura que ha servit per arribar a aquesta segona posició de població turística a Espanya. «Hem tingut més pernoctacions que Barcelona durant el mes d'agost», va subratllar Dulsat, però per contra va puntualitzar que aquesta situació també conviu amb les dificultats dels negocis de reactivar-se i tornar a reflotar.

El president del Gremi d'Hosteleria del municipi, Enric Dotras, va advertir que la Setmana Santa és el moment fixat com a punt d'inici de la temporada i va avançar que ja es negocien contractes amb operadors turístics. Per la seva banda, el vicepresident de l'Associació Catalana d'Agències de Viatges Especialitzades, Jordi Martí, va subratllar que un punt clau en aquestes converses és el de les despeses de cancel·lació, perquè l'objectiu és garantir un flux de visitants constant fins i tot si es produeixen canvis d'escenari en tenir implementades totes les mesures de seguretat.

El pla de transformació digital que s'ha iniciat el mes d'octubre dotarà els allotjaments i les agències de viatges de noves eines i estratègies digitals perquè tinguin la capacitat d'atraure els clients que necessita Lloret. Aquest pla compta amb la participació de 67 operadors de Lloret que representen el 62% de les places hoteleres del municipi, el 30% dels apartaments i el 50% de les plaçes d'aparcament.Ladillo

Incredibilit

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook